معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شهید بامدی در گمنامی به خوش‌نامی رسید

«بذرافکن» با بیان اینکه شهید بامدی در گمنامی به خوش‌نامی رسید، گفت: شهدایی را در کشور داریم که وقتی زندگینامه آنان را می‌خوانیم، یادآور شهدای اوایل جنگ هستند.
کد خبر: ۶۲۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ - 12October 2023

شهید بامدی در گمنامی به خوش‌نامی رسیدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «مجید بذرافکن» معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالگرد شهید غلامرضا بامدی از شهدای اغتشاشات استان کردستان که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دلجویی از این خانواده شهید والامقام اظهار داشت: راه و نام شهید بامدی هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

وی عملیات گسترده «طوفان الاقصی» از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را اتفاقی بزرگ و مصداق پیشرفت، جهاد و پیروزی دانست و گفت: این عملیات ضعف عجیب دشمن را نشان داد به طوری‌که هیچ‌کدام از ما چنین شکست اسرائیل را باور نمی‌کردیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این عملیات هوشیاری، بیداری و مقاومت رزمندگان جبهه مقاومت را نشان داد، تصریح کرد: حمله و آفند به دشمن ارجع به پدافند است. در سال‌های اخیر چنین ضربه به هیولای بزرگ و دژخیم را کمتر مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه جهان در آستانه تحول بزرگ است، افزود: ایران از لحاظ اقتصادی، عملی و ... به قدرتی دست یافته که نه تنها برای کشور بلکه باید به دنیا معرفی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید بامدی در گمنامی به خوش‌نامی رسید، خاطر‌نشان کرد: شهدایی را در کشور داریم که وقتی زندگینامه آنان را می‌خوانیم، یادآور شهدای اوایل جنگ هستند.

به گفته وی، سراز پا نشناختن، حضور در میدان و مرزگستری الگو و مدلی از شهداست که کشورمان برای غلبه بر مشکلات به آن نیاز دارد. شهدای جهادی نشان دادند که شهادت مرز نمی‌شناسد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مدل حرکتی شهدا به ویژه شهید بامدی باید به جهان شناسانده شود، عنوان کرد: امنیت کنونی در شرایطی ایجاد شده که حجم دشمنی و هجمه‌های بیگانگان بسیار زیاد است.

وی افزود: دیوان‌سالاری مدیران در مدیریت و دستورالعمل‌ها با وجود نیرو‌های جهادی باعث کندی حرکت در مسیر جهادی می‌شود. نیرو‌های جهادی با حفظ چارچوب‌های سازمان می‌توانند نقاط خلاقیت را پیدا کنند و خوش بدرخشنند.

بذرافکن اندیشه حضرت امام خمینی را یادآور شد و ابراز داشت: خانواده‌های معظم شهدا قله ملت ایران هستند، شهدا میوه درخت خانواده شهدا و خانواده عزیز شهدا چشم ما برای دیدن و چراغ برای حرکت است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند گفت: شهدای سال گذشته شهدای جهاد کبیر و دفاع از ایران و بازگردان انسان به معنویت هستند. باید روایت خانواده‌محور از علم و پیشرفت داشته باشیم.

به گفته معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت ایران قوی باید توسط دانشگاهیان ترسیم شده تا عظمت شهدا بیشتر معرفی شود. همه ما برای اینکه کشور حفظ و خلل و تلاطمی در تحول و پیشرفت آن به وجود نیاید، جانمان را تقدیم نظام می‌کنیم.

بذرافکن در پایان تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «عصر‌های کریسکان»، نوشته کیانوش گلزار راغب را قرائت و افزود: رهبری فرمودند «بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کُرد جذّاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی‌حاشیه‌ی کتاب. با اینکه نیرو‌های مبارز کُردِ طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقّاً برجسته است.

دلاوری و شجاعتِ راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کُردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها، رفتار قساوت‌آمیز و شریرانه‌ی کسان دیگری که بدروغ از زبان مردم شریف کُرد سخن میگفتند نیز به خوبی تشریح شده است. کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کُرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه‌ی کردی در اوایل انقلاب ... در آذر ۹۹ مطالعه شد. »

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار