آغاز زندگی مشترک زوج گنابادی از یادمان شهدای گمنام

طی مراسمی، زوج گنابادی زندگی مشترک خود را از یادمان پنج شهید گمنام این شهر آغاز کردند.
کد خبر: ۶۲۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ - 12October 2023

آغاز زندگی مشترک زوج گنابادی از یادمان شهدای گمنامبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم عقد این زوج جوان در فضایی متبرک به تلاوت قرآن کریم، ذکر صلوات و عطر خوش شهیدان در یادمان پنج شهید گمنام گناباد؛ واقع در مرقد علامه بهلول گنابادی برگزار شد.

این زوج جوان سفره عقد خود را در کنار مزار مطهر شهدای گمنام برپا کردند و با استعانت از شهدا و با تأسی از سبک و سیره عملی زندگی ائمه اطهار به‌ویژه امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

این مراسم؛ به دور از هرگونه تکلف‌های رایج و مرسوم امروز و در فضایی معنوی و ساده برگزار شد تا تداعی‌گر سادگی و یک‌رنگی ازدواج رزمندگان دوران دفاع مقدس در دهه ۶۰ شمسی باشد.

در این مراسم خطبه عقد زوج گنابادی توسط حجت‌الاسلام «حسن صادقی» امام جمعه شهرستان گناباد قرائت شد.

مدعوین در پایان این مراسم آسمانی، برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و خوشبختی و سعادت تمام دختران و پسران ایران زمین دعا کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت ازدواج در دیدار با جمعی از بانوان که ۲۶ دی ۱۳۶۸ انجام شد فرمودند: «ازدواج‌ها در دوران انقلاب و به برکت آن آسان شد؛ چون تشریفات و سخت‌گیری‌ها کم شد. نگذارید دوباره به خانه‌ اول برگردیم. پدران و مادران، نسبت به مقدّمات غیرلازمِ ازدواج سخت‌گیری نکنند؛ جوانان که سخت‌گیری‌ای ندارند. بگذارند ازدواج اسلامی انجام بگیرد. بگذارند ازدواج برای دختر مسلمان و زن جوانی که در محیط اسلامی است، مثل ازدواج فاطمه‌ زهرا (س) باشد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار