استاندار خراسان رضوی:

فعالیت گروه‌های جهادی مقیم احیای روستاها را به‌همراه دارد

«نظری» گفت: برای احیا و تثبیت جمعیت در روستاها، دهیاران با توجه به اینکه سرمایه اجتماعی قوی را به‌همراه دارند باید یک هسته پیشتاز تشکیل دهند در همین راستا روستاها نیاز به گروه‌های جهادی مقیم دارند تا مسائل را شناسایی کنند.
کد خبر: ۶۲۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ - 12October 2023

فعالیت گروه‌های جهادی مقیم احیای روستاها را به‌همراه داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در نشست با دهیاران دهستان‌های تبادکان و کارده شهرستان مشهد اظهارداشت: روستاها به‌عنوان نخستین لایه‌های تولیدی و جمعیتی، مهمترین عنصر و سنگ بنای توسعه اقتصادی هستند.

وی افزود: تفکر تحول‌یافته مهمترین عنصر برای تحول است، از این رو نگاه، اندیشه و اقدام تحولی لازمه توسعه روستاها است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای احیا و تثبیت جمعیت در روستاها، دهیاران با توجه به اینکه از سوی مردم انتخاب می‌شوند و سرمایه اجتماعی قوی را به‌همراه دارند باید یک هسته پیشتاز تشکیل دهند در همین راستا روستاها نیاز به گروه‌های جهادی مقیم دارند تا مسائل را شناسایی کنند.

این مسئول با تأکید بر ساماندهی هسته‌های مسئله‌شناسی، ظرفیت‌شناسی و بسیج‌کننده و پیشرو در روستا با محوریت دهیاران، تصریح کرد: اقدام در این خصوص با خود روستاییان است و مابقی حامیان، نقش حمایتی و کمک‌کننده، دارند.

نظری با تاکید بر اینکه در موضوعات چندگانه طرح تحول روستایی موضوع اشتغال بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اگر روستاییان در روستاها نتوانند معیشت خود را تأمین کنند، برای تامین نیاز معیشتی خود به حاشیه شهرها خواهند رفت، بر همین اساس اشتغال روستاییان در اولویت است.

وی با اشاره به طرح تحول روستایی در استان گفت: تا پایان دولت سیزدهم با اتکا بر این طرح تمام مشکلات زیرساختی و اشتغالی روستاهای بیش از ۲۰ خانوار برطرف خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: از ابتدای اجرای این طرح طی یکسال اخیر اقدامات خوبی در روستاهای هدف انجام گرفته است و رضایت نسبی از دستگاه‌های متولی به دست آمده است.

در پایان این نشست تعدادی از دهیاران با بیان دیدگاه ها و نظرات خود، مهمترین اقدامات عمرانی یکسال اخیر روستاها را ارائه کردند.

بخش مرکزی مشهد به عنوان بزرگترین بخش کشور، ۲۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار