یادداشت/ سرهنگ محمد فریادی

پلیس و دفاع مقدس

شهادت طلبی و داشتن بصیرت دینی و سیاسی در بین کارکنان فراجا در طول دفاع مقدس و بعد از آن بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۶۲۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۱ - 13October 2023

پلیس و دفاع مقدسگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ دوم محمد فریادی- رئیس مجتمع تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان کردستان؛ مطالبه اصلی فرماندهی معظم کل قوا از فراجا، قرار گرفتن پلیس در تراز انقلاب اسلامی است، در همین راستا معماری پلیس برای دستیابی به همین هدف در اولویت مدیران فراجا قرار دارد. از الزامات اصلی رسیدن به این مهم، نهادینه شدن مفاهیم ارزشی در بین کارکنان فراجا است.

الگو قرار دادن راه و منش و سبک زندگی  شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی می تواند پیش رونده باشد و تحقق این هدف بزرگ را به فعلیت برساند، پرداختن به موضوع دفاع مقدس، قهرمانان و رزمندگان جنگ، ضرورتی همیشگی است و به تعبیر بزرگان، دفاع مقدس در واقع دانشگاه انسان سازی بود و بسیاری از مفاهیم ارزشی در این قالب در جامعه  ساری و جاری گردید.

تجربه دفاع مقدس نشان داد که با مقاومت و تلاش جهادگران انقلابی و ایمان به امدادهای الهی می توان در برابر ناملایمات و فشارهای دشمنان در حوزه های مختلف، کمر خم نکرد بلکه بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل نمود.

ایران اسلامی در بسیاری از حوزه ها آنقدر قدرتمند شده و به مرتبه ای از بازدارندگی رسیده است که قدرت های جهان هم یارای مقابله با آن را ندارند. از طرفی خط فکری انقلاب در تمام سطح بین المللی، منطقه ای و جهان اسلام در حال گسترش دامنه خود است.

در حالی که جهان در حال تغییر در ساختار قدرت است، جمهوری اسلامی در جریان شکل گیری مفاهیم جدید در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و ساختار سازمان ها و نهادهای بین المللی اثر گذار است و بی شک در آینده ی نزدیک اثر گذاری بیشتری را پیدا خواهد کرد.

اما این خودباوری ها برگرفته از به فعلیت رسیدن بسیاری از استعدادها و شکوفایی نبوغ در برطرف نمودن موانع و مشکلات در طول جنگ تحمیلی بود.  در دوران جنگ تحمیلی، همه نگاه ها به ایران اسلامی بود و دل میلیون ها مسلمان در اقصی نقاط جهان، رزمندگان این نبرد نابرابر را همراهی می کرد.

به فرمایش رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی ما را به جهان صادر کرد. این سبک  و شیوه حکمرانی، الگویی برای سایر ملت های مستضعف و آزادی خواه شده است و ما شاهد بیداری های اسلامی و قیام ملت ها در برابر نظام های سلطه گر هستیم.

در دوران دفاع مقدس، ما شاهد نقش  آفرینی مثال زدنی فراجا بوده ایم. فراجا از جمله اولین ارگان هایی بود که در دفاع مقدس حضور پیدا کرد که دراین راه هم شهدای زیادی تقدیم انقلاب نمود و افتخار کارکنان فراجا در دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست به نحوی که با شروع جنگ تحمیلی، لشکر روح الله تشکیل که نقش مهمی در جبهه ایفا کرده است که با 40 گردان عملیاتی در کنار سایر نیروی های نظامی در مقابل دشمن ایستاد.

لذا تداوم این روحیه انقلابی و ترویج فرهنگ شهادت طلبی و داشتن بصیرت دینی و سیاسی در بین کارکنان فراجا می تواند منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را از پلیس جامه عمل بپوشاند و این پلیس در تراز بستر را برای ایجاد دولت و جامعه اسلامی فراهم می کند که مقدمه ای برای تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است.

در شرایط کنونی، پیچیدگی و تنوع آسیب های اجتماعی، جرایم و شبکه های سازمان یافته، تولید جرم و گسترش آن و همچنین ماموریت های متنوع انتظامی، اجتماعی و امنیتی و ضرورت مواجهه و تعامل پلیس با اقشار مختلف جامعه ایجاب می کند که کارکنان فراجا علاوه بر ویژگی مکتبی، اخلاقی، رفتاری و انقلابی از مهارت دانش، تخصص، خلاقیت و هوشمندی لازم برخوردار باشند تا به تعبیر فرمانده محبوب و مقتدر فراجا، پلیس بتواند با دو بعد تخصص و تعهد در تولید، حفظ و ارتقاء نظم و امنیت، در جامعه اسلامی ایفای نقش کنند و باعث جلب رضایت مردم و خداوند متعال شوند و تردیدی نیست که فراجا با این روحیه جهادی و تجلی توانمندی‌ها و کارآمدی های خود در عرصه ای مختلف می‌تواند در تحقق و ایجاد جامعه  اسلامی نقش محوری ایفا نماید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار