در سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) صورت می گیرد؛

طنین فریاد «یا مهدی» در 3000 مسجد همزمان با 9 ربیع الاول

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: همزمان با 9 ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) فریاد «یا مهدی(عج)» در جمکران، سامرا و 3 هزار مسجد طنین‌انداز می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸ - 15December 2015

طنین فریاد «یا مهدی» در 3000 مسجد همزمان با 9 ربیع الاول

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجتالاسلام ابراهیمی در نشست خبری که در سالن همایشهای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تشریح برنامههای فرهنگی تدارک دیده شده از سوی این معاونت به مناسبت فرا رسیدن 9 ربیع الاول خبر داد و گفت: از روز جمعه 27 آذر مصادف با 6 ربیع الاول ویژه برنامههایی به مناسبت امامت حضرت ولی عصر(عج) آغاز خواهد شد و برگزاری مراسم دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی و مداحی سید مهدی میرداماد سرآغاز آن خواهد بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: همزمان با مسجد مقدس جمکران، در سامراء، حرم امام حسین(ع)، کاظمین و بیش از سه هزار مسجد در شب 9 ربیع الاول ویژه برنامههای فرهنگی از جمله قرائت دعای فرج و لبیک یا مهدی اجرا خواهد شد، همچنین مراسم بزرگداشتی به مناسبت شب شهادت امام حسن عسکری(ع) بصورت ویژه تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: در شب 9 ربیع الاول با مشارکت شورای عالی قرآن محفل بزرگ قرآنی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و با حضور طلاب و روحانیون و چهرههای قرآنی برای بیعت با امام زمان در این مکان مقدس برگزار خواهد شد که این برنامه از سوی شبکه قرآن و شبکه معارف بهطور زنده پخش خواهد شد.

ابراهیمی گفت: همچنین در روز 9 ربیع الاول به همت مرکز پژوهشهای مسجد مقدس جمکران میزبان همایش هفته تمدن اسلامی با حضور چهرههای علمی از سراسر کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ظهر روز 9 ربیع، سه هزار دانشجو از سراسر کشور برای حضور در همایش عهد جانان گردهم میآیند، افزود: اجتماع عموم اقشار مردم برای تجدید بیعت با امام زمان(عج) و تبیین جایگاه هر شخص در هر عنوان و شغلی در دوران غیبت از دیگر برنامههای پیش بینی شده است که در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به ایراد سخن میپردازد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به فراخوان شعر عهد در سایتها و شبکههای اجتماعی گفت: تا کنون تعدادی از اشعار به دبیرخانه ارسال شده و توجه به موضوعات آن که مرتبط با تحولات منطقه و انقلاب اسلامی است میتوان گفت از بارزترین بخشهای در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه پوسترهایی برای بیان وظایف افراد و گروهها در عصر غیبت طراحی شده است گفت: بستههای فرهنگی دیگری نیز به صورت عربی و انگلیسی تهیه شده که در بین زائران غیرایرانی توزیع خواهد شد.

وی گفت: با همکاری سازمان دانش آموزی کشور مسابقه دلنوشتههای دانش آموزی با موضوع «لبیک یا مهدی» در سراسر مدارس کشور توزیع شده که به بهترین آثار هدایای نفیسی تقدیم میشود. همچنین در مدارس منتخب کشور همزمان با مسجد مقدس جمکران دعای فرج قرائت شده و ندای لبیک یا مهدی(عج) طنینانداز میشود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در مجموعه گل نرگس برای کودکان ویژه برنامههایی با موضوع مهدویت و آشنایی هرچه بیشتر این قشر عزیز با امام زمان تدارک دیده شده است.

ابراهیمی بیان کرد: کمپین مهدویت در فضاهای مجازی از اربعین را اندازی شده تا جوانان و اقشار مختلف را با امامت ولی عصر(عج) آشنا کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخاب رنگ فیروزهای به عنوان رنگ مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در روز 9 ربیع پرچم فیروزهای مسجد به اهتزاز درخواهد آمد و با هماهنگیهای بهعمل آمده با نهادها، ارگانها و موسسات مردم نهاد از ظرفیتهای آنان برای این روز استفاده خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار