با معرفی برترین‌ها؛

جشنواره دادرسان به ایستگاه پایانی رسید

نخستین دوره جشنواره دادرسان استان هرمزگان که به همت مجمع مطالبه‌گران برگزارشد با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ - 14October 2023

جشنواره دادرسان به ایستگاه پایانی رسیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «علیرضا صالحی» دبیر مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان در آئین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: از زمان آغاز به کار مجمع مطالبه‌گران استان هرمزگان در مواجه با فراز و نشیب‌های زیادی بودیم و «مردمی و انقلابی بودن» یکی از مهمترین شعارهای مجمع مطالبه‌گران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مجمع مطالبه‌گران هرمزگان وابسته به هیچ ارگان و نهاد دولتی نیست افزود: اما ضمانت اجرایی و حمایت‌های قضایی به منظور اثبات جرم لازمه کار است.

صالحی ابراز داشت: تاکنون نشست‌های متعددی در راستای حرکت‌های مطالبه‌گری موثر در شهرستان‌های استان با حضور جوانان شده است و اقناع سازی آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باید در اولویت اصلی قرارگیرد.

این مسئول ضمن بیان اینکه وی با تاکید بر ایکنه کار مجمع مطالبه‌گران حمایت یا تسهیل‌گری از مطالبه‌گران است گفت: مطالبه‌گری پیشرو در راستای تمدن اسلامی است و باید آحاد جامعه را در امر مطالبه‌گری یاری کنیم.

صالحی در پایان با تاکید بر «مردمی» بودن جشنواره دادرسان افزود: مردم همیشه با حضور در صحنه‌های مختلف حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌اند.

حسین هاشمی تختی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان هرمزگان در ادامه این مراسم با بیان اینکه مطالبه‌گری در چارچوب قانون حق مردم است، ابراز داشت: نباید مطالبه‌گری را به چشم تخریب دیده شود و استمرار انقلاب اسلامی با همدلی و مودت محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: در کشورمان با چالش‌های سیاسی، قومیتی و مذهبی «شیعه و اهل سنت» روبرو هستیم اما با وجود همه این مشکلات، هرمزگان به عنوان بهترین استان معرفی شده است.

هاشمی تختی گفت: دشمنان به بهانه مشکلات اقتصادی و معیشتی ما را ناتوان نشان می‌دهند، بنابراین برای رسیدن به قله های موفقیت و سعادت باید در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: هرمزگان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد، اما با این تفاسیر اسن استان به لحاظ امنیت جزو استان های موفق کشور است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان هرمزگان بیان داشت: در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که حملات تروریستی رخ داد در این خصوص امام خمینی (ره) فرمودند که مردم همه بسیج شوند و به انعکاس مسائل و مشکلات کشور بپردازند.

اولین دوره جشنواره استانی دادرسان در قالب‌های شعر، فیلم کوتاه، گزارش خبری، داستان کوتاه، استند آپ مطالبه‌گری و مطالبه‌گری در قالب متن، عکس و ویدئو برگزار شد.

در نخستین دوره از این جشنواره 224 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و محور این جشنواره بیان ظرفیت‌های نهفته منطقه با استفاده از زبان رسای هنر در راستای مطالبه‌گری بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها