در نشست هم‌اندیشی سازمان پدافند غیرعامل مطرح شد؛

لزوم اجرای تکالیف قانون پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌ها

سردار سرتیپ «ساسانی» با تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، این قانون راهبردی را راهگشای بسیاری از معذوریت‌های پیاده‌سازی و تحقق پدافندغیرعامل در دستگاه‌های اجرایی دانست.
کد خبر: ۶۲۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ - 14October 2023

تبعات عمل نکردن به تکالیف قانون پدافند غیرعامل برای دستگاه‌ها سنگین استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در آستانه ایام نکوداشت پدافندغیرعامل، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تابعه معاونت امور زیربنایی با حضور سردار «محسن ساسانی» جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن شهید آبشناسان این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سرپرست معاونت امور زیربنایی ضمن عرض خوشامدگویی و تبریک پیروزی محور مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و آرزوی پیروزی قاطع ملت مظلوم فلسطین و با تشکر از حضور پرشور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که بیانگر اهتمام‌شان در حوزه پدافند غیرعامل است، به تشریح قانون تشکیل سازمان و تبیین دستورالعمل نکوداشت پدافندغیرعامل به عنوان دستور اصلی جلسه پرداخت.

سردار ساسانی نیز در ادامه جلسه با اشاره به ظرفیت‌های قانونی ایجادشده بعد از تصویب قانون تشکیل سازمان بر ضرورت استفاده حداکثری از آن تاکید کرد و این قانون راهبردی را راهگشای بسیاری از معذوریت‌های پیاده‌سازی و تحقق پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی دانست.

مشاور ریاست سازمان در امور مجلس هم گزارشی از فرآیند تصویب قانون در مجلس ارائه و با برشماری ظرفیت‌های حاصله از این قانون به پیش‌بینی راهکار‌های لازم برای برطرف کردن خلاء‌های قانونی موجود در قالب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی منتج از قانون اشاره کرد.

در پایان جلسه هم مشاور حقوقی و بازرسی رئیس سازمان با تشریح موضوع مستنکفین که در قانون تشکیل سازمان بیان شده است بر ضرورت اهتمام در حوزه پدافند غیرعامل به‌منظور پیشگیری از قصور و تقصیر در این حوزه و تبعات قانونی آن برای مسئولین درصورت عمل نکردن به تکالیف و مسئولیت‌های قانونی حوزه پدافندغیرعامل پرداخت.

در این نشست بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران پدافندغیرعامل قوه قضائیه، قوه مقننه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و همه سازمان‌ها و مراکز تابعه شان و مناطق آزاد کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار