سفیر روسیه در ترکیه اعلام کرد؛

3 شرط روسیه برای بهبود روابط با ترکیه

سفیر روسیه در ترکیه اعلام کرد که عذر خواهی، شناسایی و مجازات عاملان ساقط شدن جنگنده روسی و پرداخت غرامت، سه شرط این کشور برای بهبود روابط با ترکیه است.
کد خبر: ۶۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ - 15December 2015

3 شرط روسیه برای بهبود روابط با ترکیه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «آندری کارلوف» سفیر روسیه در آنکارا در مصاحبه با روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه اظهار داشت: بهبود و عادی سازی روابط بین مسکو و آنکارا به اجرای این سه شرط منوط می باشد و گرنه اظهارات دیگر ترکیه، نتیجهای نخواهد داشت.

سفیر روسیه در ترکیه ضمن ابراز تاسف از مجبور شدن مسکو به اعمال تحریمهای تجاری، علمی و گردشگری علیه ترکیه، گفت: مطالعات برای اعمال تحریمهای دیگر علیه آنکارا ادامه دارد.

وی افزود: رسانههای حاضر در محل حادثه، تمام واقعه و نحوه هدف گرفتن خلبان روسی را با مسلسل و قتل وی ثبت و ضبط کرده اند.

سفیر روسیه در ترکیه خاطر نشان کرد: سرکرده گروه تروریستی که مقابل دوربینها و پس از هدف قرار دادن هواپیمای روسی صحبت میکرد، مشخص بود که شهروند ترکیه است زیرا جلوی دوربینها به راحتی با زبان ترکی استانبولی حرف می زد.

حدود 3 هفته پیش جنگنده های F16 ترکیه یک جنگنده بمب افکن سوخو 24 روسیه را در خاک سوریه هدف قرار داد که یک خلبان از دو خلبان روس آن کشته شد.

این اقدام ترکیه موجب تنش شدید میان آنکارا و مسکو شده به حدی که مقامات روس به ویژه رئیس جمهور این کشور اعلام کرده که این اقدام ترکیه بدون پاسخ نخواهد ماند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار