سردار سلامی در همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح مطرح کرد؛

الگوگیری غربی‌ها از روش‌های بهداشت و درمان در ایران

جانشین فرمانده کل سپاه فعالان عرصه امداد، درمان، بهداشت و سلامت را پاسداران اصلی انسان دانست و گفت: به‌زودی غربی‌ها از بهداشت و درمان ما الگوگیری خواهند کرد.
کد خبر: ۶۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ - 15December 2015

الگوگیری غربی‌ها از روش‌های بهداشت و درمان در ایران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، صبح امروز در ششمین همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح، اظهار داشت: کسانی که در عرصه امداد و درمان، بهداشت و سلامت کار میکنند، پاسداران اصلی گوهر آفرینش، یعنی انسان هستند.

وی افزود: کسانی که در این عرصه مجاهدت میکنند احیاگر انسانها هستند، و این تنها به تنفس فیزیولوژیک و حیات نیست؛ بلکه زندگی چیزی فراتر از زنده بودن است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: انسان محصول روح الهی در وجود خود است؛ لذا شایسته سجده ملائکه و فرشتگان است؛ هرچند ابعاد فیزیکی حقیقت انسان محدود است، اما هرگز کرانههای روح این موجود نامحدود نیست.

سردار سلامی با بیان اینکه هر چه علم و ابزارهای شناخت پیشرفت میکند دستیابی به اسرار این موجود سختتر میشود، تاکید کرد: دستیابی به کرانههای فیزیکی بشر به سادگی امکانپذیر نیست؛ زیرا هنوز علم ابدان به ساختار مینیاتوری انسان نفوذ نکرده است.

وی تصریح کرد: غرب نگاهی مادی به انسان داشته و بیشتر به جنبههای فیزیکی تسلط دارد؛ اما اکنون وقتی تحقیقات غربیها را مطالعه میکنیم، میبینیم که جنبههای عاطفی، روحانی و فیزیکی در انسانها به هم پیوند خورده است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دامنه و تاثیر بخشهای امداد و درمانی بهویژه در نیروهای مسلح که با محیطی متمایز و پر مخاطره سر و کار دارند، نیازمند انسانهای سالم از نظر روحی و جسمی است؛ زیرا این افراد کسانی هستند که باید از ارزشهای ملت دفاع کنند؛ به همین خاطر نیازمند سلامت و برخورداری از جسم و روحی سالم هستند؛ چون در عرصه دفاع و جهاد تلاش میکنند. پس کار افرادی که در بخش امداد و درمان نیروهای مسلح فعال هستند، کاری مضاعف است.

سردار سلامی گفت: در نیروهای مسلح وقتی سیستمها، سلاحها و تجهیزاتی که ساخته میشود با شرایط فیزیولوژیک انسان سازگاری نداشته باشد باعث آسیب دیدن سربازان میشود؛ بهعنوان مثال اگر صندلی قایقهای رزمی جاذب امواج نباشد منجر به آسیب دیدن ستون فقرات رزمندگان میشود. البته علاوه بر درمان باید در زمینه شناخت ریشههای بیماریها تا سرکوب علائم آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: امروز مکاتبی که به بهداشت و درمان میپردازد به اخلاق درمانی نیز اهمیت میدهد؛ یعنی چگونگی رفتار با یک بیمار بسیار اهمیت دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: بهزودی غربیها از بهداشت و درمان ما الگوگیری خواهند کرد.

سردار احمد عبداللهی، معاون بهداشت و درمان سپاه نیز طی سخنانی در این همایش از ارسال 100 مقاله به همایش خبر داد؛ که از میان آنها 40 مقاله بهصورت پوستر و هشت مقاله بهصورت سخنرانی ارائه میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار