رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان مطرح کرد؛

لزوم جذب بیشتر سرمایه و تسهیلات بانکی در کردستان

«اسکندری» گفت: برای توسعه کشت گلخانه ای، دامداری، دامپروری، شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی در کردستان نیاز به جذب بیشتر سرمایه و تسهیلات بانکی است.
کد خبر: ۶۲۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ - 14October 2023

لزوم جذب بیشتر سرمایه و تسهیلات بانکی در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «پیمان اسکندری» رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان امروز در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار داشت: برای توسعه کشت گلخانه ای، دامداری و دامپروری و شیلات استان نیاز به تسهیلات داریم.

وی افزود: با توجه به مطالباتی که در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و دامداری در استان داریم برای تحقق آن نیاز به جذب بیشتر سرمایه و تسهیلات بانکی است.

«طا‌ها سمیعی» معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با اشاره به وجود افزون بر ۱۵ هزار واحد صنفی تولیدی در استان، اظهار داشت: انتظار می‌رودسهم تسهیلات تبصره ۱۸ اداره کل صمت استان به ویژه در حوزه صنفی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد سهمیه اشتغال این اداره کل محقق شد، افزود: تعهد اشتغال امسال اداره کل صمت استان ۶ هزار و ۸۳ نفر است که تاکنون بیش از ۶۰ درصد آن محقق شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ طرح صنعتی و معدنی در سامانه بهین یاب ثبت شده است که نیاز به ۱۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دارند.

در این جلسه پیشنهادات مربوط به توزیع تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه و کمیته راهبردی توسعه زنجیره‌های ارزش استان ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان و تفویض اختیارات لازم و انجام طرح مطالعات مربوط به ۲ زنجیره انتخابی فرش و گلیم دستباف و دام سبک با رای اکثریت اعضای شورای برنامه ریزی کردستان مصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها