مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان معارفه شد

«‌امیرحسین طاهری» طی مراسمی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان معارفه شد.
کد خبر: ۶۲۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ - 15October 2023

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان معارفه شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز با حضور جمعی از مسئولان در تالار مرکزی رشت برگزار و «‌امیرحسین طاهری» حکم خود را دریافت کرد.

«‌مهدی رمضانی» مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این استان را دارای تاریخی بلند و غنی خواند و اظهار داشت: فرهنگ مقاومت از مسیر گیلان و نهضت میرزا می‌گذرد.

وی با اشاره به درخشش سرود سلام فرمانده در سطح منطقه و دنیا تصریح کرد: سرود سلام فرمانده گیلان کار بزرگ فرهنگی و اثرگذار بود که جهانی شد و در سطح دنیا خوش درخشید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستاوردهای ویژه دولت سیزدهم در سال‌های اخیر را اختصاص 10 میلیارد ریال برای هر انجمن فرهنگی و هنری، موسیقی، نمایش، تجسمی و شعر و ادب برای استان‌های کشور اعلام کرد و افزود: ردیف بودجه این اعتبار معین و مشخص است و در نخستین تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به انجمن‌های فرهنگی و هنری استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

رمضانی با تاکید بر لزوم مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف بیان کرد: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در انجام کارهای فرهنگی و تولید آثار فاخر هنری ضرورت دارد.

وی به شکل‌گیری قرارگاه شهید آوینی به منظور مردمی‌سازی فرهنگ در مجموعه ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: برای این قرارگاه 150 میلیارد ریال اعتبار دیده شده که به همه شهرستان‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی استان اختصاص خواهد یافت تا پویایی و نشاط به همه حوزه‌های فرهنگی و هنری تزریق شود.

وی از مدیرکل جدید گیلان خواست ضمن تعامل با مدیران استانی، تدابیر لازم را برای حل مشکلات این مجموعه بیاندیشد و در راستای پویایی حوزه فرهنگ و هنر بکوشد و در این راستا از ظرفیت مردمی بهره‌مند شود.

«‌امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین و همچنین ستایش اقدام شجاعانه و فداکارانه رزمندگان جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، به آشنایی خود با گیلان، فرهنگ غنی این استان و مردمان فرهیخته آن اشاره و بیان کرد: به خود می‌بالم که در دیار میرزا کوچک جنگلی و آیت‌الله بهجت(ره)، توفیق خدمت به اهالی فرهنگ و هنر را پیدا کردم و امیدوارم به گونه‌ای خدمت کنیم که قدردان و پاسدار خون شهدا باشیم.

وی با تصریح اینکه خط مش فرهنگی این استان، همان خط مشی تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری، مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم است.

طاهری خاطرنشان کرد: جلساتی با اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌کنیم تا از نظرات تمامی اصحاب فرهنگ و هنر در راستای پیشرفت استان بهره بگیریم.

«‌عبدالرضا علی‌پناه» سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم گیلان را سرزمین فرهنگ و تمدن خواند و اظهار داشت: قابلیت‌های فرهنگی و هنری گیلان منحصر به فرد است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هنرمندان استان اضافه کرد: مسئولان ملی نگاهی ویژه به گیلان داشته باشند.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌های علی‌پناه سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حکم انتصاب امیرحسین طاهری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان به وی اعطا شد.

طاهری بیستم مهر با حکم دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل استان منصوب شد.

وی پیش از این ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های شمیرانات و پیشوا در استان تهران، عضو کارگروه توسعه دولت الکترونیک، دبیر بخش شعر و پویش‌های مجازی عهدواره ملی چله مهدویت و فعالیت در عرصه‌های رسانه‌ای را بر عهده داشته است.

طاهری همچنین مدیر نمونه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حوزه‌های تئاتر، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، امور اداری، انجمن کتابخانه‌ها و نیز مدیر نمونه شهرستان شمیرانات به دلیل اشتغالزایی در سال 1402 بوده است.

عبدالرضا علی پناه از 28 تیر 1402 سرپرستی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار