رقابت ۲ هزار ورزشکار در ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده سپاه

ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده با رقابت ۲ هزار تن از همسران و دختران کارکنان سپاه پاسداران سراسر کشور و به میزبانی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ - 15October 2023

رقابت ۲ هزار ورزشکار در ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده سپاه

به گزارش دفاع‌پرس از قم، «امیر جعفری» معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم امروز در نشست خبری اعلام جزییات ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده که در سالن جلسات مرکز شهید سعیدی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره به میزبانی سپاه استان و ویژه همسران و دختران کارکنان سپاه پاسداران کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات جشنواره فوق در ۷ رشته و طی دو مرحله با حضور ۲ هزار ورزشکار برگزار خواهد شد، افزود: بیش از ۵۰ رده از استان‌های مختلف در قالب ۷ تیم ورزشی شرکت می‌کنند؛ از استان قم نیز ۷۲ ورزشکار در قالب رشته‌های ورزشی شنا، تیراندازی، آمادگی جسمانی، دارت، هفت سنگ، تکواندو و والیبال به رقابت خواهند پرداخت و البته برگزاری مسابقات در ۴ رشته در هفته نخست و ۳ رشته در هفته بعدی خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با بیان اینکه علاوه‌بر برنامه‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگی نیز مدنظر قرارداده‌ایم، عنوان کرد: یکی از دلایلی که قم به عنوان میزبان بانوان انتخاب شد، وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فوق یک رویداد ملی با حضور استان‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان، قم‌گردی و... ازجمله اقدامات فرهنگی است که برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه افتتاحیه با حضور یکی از اعضای هیأت رئیسه سپاه روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره‌کل ورزش و جوانان، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار قم در برگزاری این مسابقات همکاری لازم را خواهند داشت.

مهدی داودی مسئول فرهنگی خانواده سپاه استان قم نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به اینکه برنامه فوق با محوریت دختران و همسران پاسدار سراسر کشور درحال برگزاری است و از آنجا که امروز کشور درگیر موضوعی به نام عفاف و حجاب است، شعار «زن ایرانی، مظهر عفاف و پاکدامنی» برای این مسابقات انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه استان قم برای نخستین بار میزبان این مسابقات شده است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از شرکت کنندگان در این مسابقه داشته باشیم.

مسئول فرهنگی خانواده سپاه استان قم با بیان اینکه در افتتاحیه این مسابقات تلاش کردیم به هنر قم نیز بپردازیم، عنوان کرد: دفترچه‌هایی با موضوع قم‌شناسی شامل صنایع دستی و هنر‌های قم برای شرکت کنندگان تهیه کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار