رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل:

نظریات کارشناسی اساس و پایه عدالت محوری در پرونده‌هاست

حجت‌الاسلام «کثیرلو» گفت: نظریات کارشناسی اساس و پایه عدالت محوری در پرونده‌هاست.
کد خبر: ۶۲۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ - 16October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، مراسم تحلیف کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری امروز (دوشنبه) با حضور حجت‌الاسلام «حسین کثیرلو» رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ابتدای این مراسم ضمن تجلیل از مقاومت مردم  غزه  در برابر اشغالگران و تمجید  و حمایت از عملیات جهادی طوفان الاقصی، شگفتی تحلیلگران سیاسی و نظامی را از این عملیات یاد آور شده و اظهار داشت: عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است و با اتفاقاتی که رخ داد، شکست‌های این رژیم ادامه خواهد داشت.

وی به تبیین و تشریح اهمیت و رسالت کارشناسان و تأثیر نظر کارشناسی در پرونده‌های مربوطه پرداخت و گفت: یکی از پایه‌های مهم احقاق حق در صدور آرای عادلانه قضات، نظریات جامع و صحیح کارشناسی است لذا نظر به حساسیت و اهمیت موضوع ایجاب می‌کند تا کارشناسان در اظهارنظرهای خود ضمن بررسی دقیق همه جوانب موضوع دقت کافی داشته و احساس مسئولیت کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان از عوامل تأثیرگذار در صدور آرای دقیق، نظریات کارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های فن‌آوری‌های نوین توسط کارشناسان و به‌روز بودن دانش و اطلاعات آنان عنوان کرد و گفت: باید در این خصوص اقدامات اثربخشی از سوی مسئولان مرکز و کانون کارشناسان برای ایجاد بسترهای لازم به منظور بهره‌مندی از این شاخص‌های مهم صورت گیرد.

کثیرلو به تبیین ویژگی‌های اصلی یک کارشناس خوب پرداخت و گفت: در کنار برخورداری از توانمندی علمی حفظ اسرار مردم و امانتداری دو اصل بسیارمهم در این حرفه است که باید کارشناسان به آن متعهد باشند چرا که هر گونه سهل‌انگاری در این موضوعات، موجب سلب اعتماد عمومی به مجموعه می‌شود.  

این مسئول آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی در این حرفه را اخلاقمداری و پایبندی به اصول قوانین و مقررات دانست و گفت: امروزه با توجه به گسترش فن‌آوری‌ها و شبکه‌های اجتماعی و بازنشر سریع اتفاقات و حوادث در جامعه و از سوی دیگر نظر به حساسیت مردم به عملکرد دستگاه قضایی و مجموعه‌های مرتبط با آن ضروری است تا باهوشیاری و دقت کافی در انجام وظایف و ارایه نظریات کارشناسی، از بروز کوچکترین خطایی که موجب سلب اعتماد عمومی گردد جلوگیری شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها