امام جمعه اصفهان:

بی‌تدبیری در حوزه نشر کتاب آفت است

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» گفت: متاسفانه یک بی‌تدبیری در حوزه کتاب، چاپ و نشر نیز وجود دارد که گاهی آثاری کم ارزش با وجود مشکل کاغذ چاپ می‌شود، اما بلااستفاده باقی می‌ماند.
کد خبر: ۶۲۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ - 16October 2023

بی تدبیری در خوزه نشر کتاب آفت استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره این که حتی در کتب آموزشی 50 سال قبل نیز نکات ارزشمندی برای آموزش به کودکان و نوجوانان وجود دارد اظهار داشت: برخی از کتب درسی زمان طاغوت نیز مسائل خوبی در برداشت و نباید حذف می شد، لذا می باید همه مطالب را مطالعه کرد و خوبی های آن را برداشت نمود.

وی افزود: مطالب مربوط به کودکان باید با نگاه روانشناسی و با استفاده از شعر باشد، اما متاسفانه ما هر سال کتب درسی خود را با وجود کمبود کاغذ تغییر می دهیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد:  آموزش و پرورش کتب قدیمی را که هنوز نگهداری می شود بازبینی کند چرا که می توان از مطالب درست و زیبای آن استفاده کرد.

وی بی تدبیری در برخی از مسائل را آفت مدیریت در کشور عنوان کرد و گفت: این بی تدبیری در حوزه کتاب، چاپ و نشر نیز وجود دارد و گاهی آثاری کم ارزش با وجود مشکل کاغذ چاپ می شود اما بلااستفاده باقی می ماند.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: گاهی افراد فکر می کنند کار خوب انجام داده اند اما این گونه نیست هم چنان که قرآن کریم نیز به این مسئله اشاره کرده و فرموده  " وَهُمۡ يَحۡسَبُونَ أَنَّهُمۡ يُحۡسِنُونَ ". 

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تفکر و تدبیر درست در امور تصریح کرد: در روایت داریم یک ساعت تفکر بهتر از  هفتاد سال عبادت است و هیچ گاه در روایت نداریم که انسان خوب فردی است که خوب در آمد دارد  و خوب خرج کند، بلکه انسان باید علم معیشت و علم زندگی داشته باشد، بنابراین باید در هر زمینه ای فکر کرد و حتی اگر قانون نیز مشکل دارد و نیاز به اصلاح آن است باید آن را اصلاح  کرد. 

در این دیدار حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدمت 60 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطابق با الگوی اسلامی ـ ایرانی کار خود را ادامه داد و با تاکیدات رهبر انقلاب نسبت به قرار دادن بذر ایمان در دل کودک با ابزار ادبیات و هنر و با محوریت کتاب و بر اساس رده بندی سنین کودکان 60 نوع فعالیت مبتنی بر کتاب را انجام می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها