دبیر اجرایی هفتمین جشنواره «فانوس»:

هدف از برگزاری جشنواره فانوس، گسترش دامنه حوزه مفهومی «دفاع مقدس» است

«محدثی خراسانی» گفت: هدف ما از برگزاری جشنواره فانوس این است که دامنه حوزه مفهومی دفاع مقدس را از تعریف محدود همیشگی آن گسترش داده و جوانان نیز به عنوان تولید کننده و هم به عنوان مخاطب به این عرصه ورود کنند.
کد خبر: ۶۲۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ - 16October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «مصطفی محدثی خراسانی» دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری «فانوس» به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آذربایجان از سرچشمه‌های تغذیه کننده فرهنگ و تمدن ایثار و مقاومت بوده است و پرچم حماسه و مقاومت از ستارخان و باقرخان تا شهریار و شهید «مهدی باکری» و دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس در دست داشته‌اند.

وی ادامه داد: معتقدم دفاع مقدس فقط معطوف به هشت سال جنگ تحمیلی نیست که در آن سال‌ها به تاریخ پیوسته باشد، دفاع مقدس در لحظه لحظه زندگی ما جریان دارد و همین طوفان الاقصی همه مسلمانان جهان را دوباره بیدار کرده و درس دفاع مقدس و مقاومت به جهانیان می‌دهد.

دبیر اجرایی جشنواره فانوس تاکید کرد: جشنواره فانوس با هدف بیان بخشی از گنجینه لایزال معارف دفاع مقدس طرح ریزی شده و برای ایجاد انگیزه برای هنرمندان جهت فعالیت در این زمینه برگزار می‌شود.

محدثی در بخش دیگر سخنانش ابراز کرد: هدف دیگر ما از برگزاری جشنواره فانوس این است که دامنه حوزه مفهومی دفاع مقدس را از تعریف محدود همیشگی آن گسترش داده و جوانان نیز به عنوان تولید کننده و هم به عنوان مخاطب به این عرصه ورود کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته داوران اذعان داشتند که این جشنواره هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

دبیر اجرایی جشنواره فانوس در پایان گفت: در دوره اخیر نیز حدود ده هزار و هفتصد اثر در بخش‌های فیلم، موسیقی، تولیدات رادیویی، هنر‌های نمایشی و تجسمی و نیز بخش دانش آموزی به ادارات کل استان‌ها فرستاده شده است و حدود ۴۰۰ اثر منتخب نیز برای شرکت در مرحله نهایی این جشنواره به بنیاد مرکز ارسال شده که داوران از بین ۴۰۰ اثر، ۵۹ اثر را انتخاب کرده‌اند و از این تعداد نیز به ترتیب ۲۰، ۲۲ و ۱۷ رتبه‌های اول تا سوم را شامل می‌شوند که در اختتامیه از نفرات برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فانوس چهارشنبه ۲۶ مهر ساعت ۱۸ در سالن پتروشیمی تبریز با حضور بیش از صد هنرمند و اساتید برجسته هنری کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار