در نتیجه بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین؛

امکان استفاده همزمان بانوان و آقایان از سالن‌های مطالعه کتابخانه ایجاد شد

در نتیجه بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) بزرگترین و مهمترین کتابخانه قزوین، امکان استفاده همزمان بانوان و آقایان از سالن‌های مطالعه این کتابخانه ایجاد شد.
کد خبر: ۶۲۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ - 16October 2023

امکان استفاده همزمان بانوان و آقایان از سالن‌های مطالعه کتابخانه ایجاد شد

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، در راستای سیاست‌های این دوره مدیریتی نهاد مبنی بر استفاده حداکثری از فضا‌های موجود و بهسازی، بازسازی و بازطراحی فضا‌های کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) بزرگترین و مهمترین کتابخانه عمومی استان قزوین از نیمه اردیبهشت سال جاری در مسیر بازطراحی قرار گرفت. 

در این راستا و در فاز اول بازطراحی، توسعه سالن‌های مطالعه در دستور کار قرار گرفت که موجب شد امکان استفاده همزمان بانوان و آقایان از سالن مطالعه که پیش از این مهیا نبود و سالن‌ها به صورت یک روز در میان اداره می‌شد، فراهم و کتابخانه مجهز به چهار سالن مطالعه عمومی و وی آی پی شود. اقدامات انجام شده موجب شده از این پس، روزانه بیش از ۲۵۰ نفر بتوانند از سالن‌های مطالعه کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین استفاده کنند، که این سالن‌ها شامل سالن‌های عمومی و اتاق‌های ویژه محققان و پژوهشگران هستند. 

برای فاز نخست بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) تاکنون از محل اعتبارات تملک دارایی، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

لازم به ذکر است، بازطراحی کتابخانه امام خمینی (ره) در چند مرحله با طراحی اداره کل توسعه کتابخانه‌ها و نظارت اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و توسط اداره کل کتابخانه‌های استان اجرا شد. طی بازدید‌ها و بررسی‌های مدیرکل و کارشناسان اداره کل توسعه کتابخانه‌های عمومی نهاد کتابخانه ها، نقاط قوت و ضعف پروژه بازطراحی مورد رسیدگی قرار گرفته و دستورات لازم بر‌ای انجام هرچه بهتر این اقدام ارائه شده است.

کتابخانه‌های عمومی علامه رفیعی (قدیمی‌ترین کتابخانه استان) و عارف قزوینی، دیگر کتابخانه‌های عمومی قزوین هستند که در فهرست بازطراحی قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار