یادداشت/ روزبه قمصری

«حماس» از بین رفتنی نیست

جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، علی‌رغم بمباران‌های وحشیانه غزه و به شهادت رسیدن تعدادی از خانواده‌های فرماندهان حماس به خوبی نشان داد که حماس یک ایدئولوژی بوده و از بین رفتنی نیست.
کد خبر: ۶۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 18October 2023

«حماس» یک ایدئولوژی است و از بین رفتنی نیستگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ عملیات «طوفان الاقصی» که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه جنایت‌ها و کشتار‌های رژیم صهیونیستی حالا به جنگی تبدیل شده است که وارد دوازدهمین روز خود شده و در مسیر خود پیروزی‌ها و دستاورد‌های بی‌نظیر و قابل توجهی را برای جنبش حماس و ملت فلسطین به ارمغان آورده است؛ عملیاتی که در نوع خود موجب غافلگیری تمام‌عیار دستگاه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی شده است.

رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی تا امروز که 12 روز از آغاز جنگ آن با گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌گذرد برای جبران شکست سنگین و تاریخی خود از گروه‌های مقاومت فلسطینی که با طراحی و برنامه‌ریزی فوق‌العاده خود عملیات «طوفان‌الاقصی» را انجام داده بود، اقدام به بمباران سنگین و وحشیانه شهر غزه کرده است. حملات سنگین و ویران‌کننده‌ای که تا امروز می‌توان گفت تقریبا نیمی از شهر زیبای غزه را ویران کرده است.

اما بر کسی پوشیده نیست که یگانه هدف رژیم صهیونیستی از بمباران شدید شهر غزه و قتل‌عام مردم بی‌دفاع و غیرنظامی این شهر نابودی تمام و کمال جنبش حماس و از بین بردن تمامی تجهیزات و امکانات نظامی آن‌ها در کنار کشتار تمامی نیرو‌ها و فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی فلسطین است.

این در حالی است که صهیونیست‌ها فکر همه جا را کردند به غیر از این نکته بسیار مهم و آن جای گرفتن و جای داشتن حماس و ایدئولوژی آن در قلب و روح تمامی مردم نوار غزه است. زیرا بعد از گذشت دهه‌ها از فعالیت حماس در سرزمین‌های فلسطینی و مقابله و ایستادگی مبارزان آن‌ها از مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین در برابر ارتش رژیم اشغالگر قدس، تمامی مردم غزه مرد و زن گرفته تا پیر و جوان از صمیم قلب به حماس علاقه داشته و به این گروه مقاومت فلسطینی احترام می‌گذارند.

موضوع دیگر اینکه سران و مقامات رژیم صهیونیستی با کشتار فرماندهان مختلف حماس در طول 12 روز اخیر گمان می‌کنند در مسیر نابودی این گروه مقاومت فلسطینی قرار دارند، ولی آن‌ها سخت در اشتباه هستند، زیرا جنبش حماس فقط به معدود افراد خاصی محدود نبوده و نخواهد بود و در واقع مردم ظهر غزه همه به عنوان نیرو‌های آن محسوب می‌شوند.

از طرف دیگر هرچه جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی بیش از پیش طولانی شده و گسترش پیدا می‌کند درصد موفقیت گروه‌های مبارز فلسطینی برای پیروز شدن در برابر دشمن صهیونیستی به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و در آن سوی میدان نیز این طولانی شدن جنگ موجب انباشت شکست‌ها و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی و ارتش متجاوز و اشغالگر آن می‌شود که این موضوع هم در نوع خود خطرات و چالش‌های فراوانی را برای این رژیم نامشروع به دنبال خواهد داشت.

اما در ناکامی‌ها و شکست‌های رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی همین بس که این رژیم با برجای گذاشتن تلفات و خسارات بسیار فراوان که تا به حال در هیچ جنگی آن را تجربه نکرده بود به صورت پنهان و آشکار از متحدان و حامیان غربی خود به خصوص آمریکا و انگلیس درخواست کمک‌های نظامی و تسلیحاتی کرده است. موضوعی که خود نشان از شکست کامل رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین دارد.

در حقیقت باید گفت رژیم صهیونیستی تا اینجای کار جنگ را به گروه‌های مقاومت فلسطنی باخته است و بهترین واضح‌ترین دلیل این شکست همین بمباران شدید و وحشیانه نوار غزه است تا به این وسیله و به خبال خود ناکامی خود را در میدان نبرد و در برابر رزمندگان مقاوت جبران کنند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که واقعیت ماجرا این است که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات «طوفان الاقصی» و در برابر گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین متحمل سنگین‌ترین شکست تاریخ خود در طول تاریخ ۷۵ ساله خود شده است. شکست و ناکامی که با توجه به وقایع و رویداد‌هایی که در طول ۱۱ روز اخیر در میدان نبرد شاهد آن هستیم تقریبا به صورت قطعی غیرقابل ترمیم به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار