معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه سراسر کشور

نشست مشترک مدیرکل دبیرخانه شورای‌ عالی طرح و برنامه شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در راستای توسعه سطح همکاری دستگاه‌های عضو طرح شاهد و ایثارگر برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ - 17October 2023

ضرورت تشکیل ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه سراسر کشوربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدعلی فقیه» مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی طرح و برنامه شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (دوشنبه) در نشست مشترک با معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رفیعی به سمت معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور به تبیین ظرفیت‌های موجود و اهداف اساسنامه طرح شاهد و ایثارگر و همچنین جایگاه و وظایف حوزه علمیه در این اساسنامه پرداخت.

وی ابراز امیدواری کرد: با هدف ارتقاء سطح نقش‌آفرینی مدیریت ایثارگران حوزه‌های علمیه، طبق بند «ج» ماده ۸ اساسنامه طرح شاهد و ایثارگر، ساختار این واحد اصلاح و از مدیریت تلفیقی به یک اداره کل امور شاهد و ایثارگران مستقل تبدیل شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی حوزه را در اقشار مختلف جامعه از جمله در بین نخبگان و جامعه تحصیلی کشور دارای جایگاه امامت خواند که البته این امر را مشروط به اکتساب با عمل دانست نه با شعار.

وی برای پیگیری مجدانه اهداف طرح شاهد و ایثار و همچنین استمرار همکاری در این زمینه ابراز آمادگی کرد.

معاون امور طلاب حوزه وعده کرد ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در آینده نزدیک تشکیل شود.

در پایان مقرر شد آمار دقیقی از طلاب درحال تحصیل، طلاب نخبه و نیز طلاب نوآور استخراج به ادارات کل مرتبط بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله اداره کل نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، اداره کل آموزش این بنیاد و دیگر ادارات کل معاونت آموزش، پژوهش و نوآوری ارائه شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار