در مراسم تقدیر از سفرا و وابستگان نظامی کشور‌های مقصد ناوگروه ۸۶؛

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوگروه ۸۶ اراده و شجاعت در برابر تهدید‌ها را معنا کرد

امیر دریادار «ایرانی» با اشاره به اهمیت مأموریت ناوگروه ۸۶ از نگاه فرمانده معظم کل قوا، گفت: این ناوگروه اراده و شجاعت در برابر تهدید‌ها را معنا کرد.
کد خبر: ۶۲۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ - 17October 2023

فرمانده نیروی دریایی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تقدیر از سفرا و وابستگان نظامی کشور‌های مقصد ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: بسیار خرسندم که خداوند این توفیق را به من داد تا امروز بتوانم شخصا در جمع سفرای گرانقدر و وابستگان نظامی محترم کشور‌های مقصد ناوگروه پر افتخار ۸۶ و سایر هموطنان عزیز لشکری و کشوری باشم.

دریادار ایرانی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید، نیرو‌های دریایی در تمام جهان علاوه بر نقش نظامی، دارای نقش‌های امنیت‌آفرین، بشر دوستانه و از همه مهم‌تر دیپلماتیک هستند و دیپلماسی دریایی کمک کننده دستگاه دیپلماسی کشور‌ها و مکمل آن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در رابطه با نقش نیروی دریایی فرمودند که «نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی راهبردی، سیاسی، بین‌المللی، علمی و نظامی است و می‌تواند مانند وزارت امور خارجه در عمق دادن به دیپلماسی کشور موثر باشد».

وی با اشاره به اهمیت مأموریت ناوگروه ۸۶ از نگاه فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) تصریح کرد: ایشان پس از پایان مأموریت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی در دریانوردی به دور دنیا نیز فرمودند که «ارزش سیاسی کار شما از ارزش عملیاتی آن کمتر نبود، اگر نگوییم بیشتر هم بود».

امیر ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: همه ما به لطف وجود دریا‌های آزاد همسایه هستیم؛ ۷۰ درصد کره زمین را آب فرا گرفته است و خشکی‌ها در آب محصور هستند؛ بالغ بر ۸۰ درصد از جمعیت کره زمین در مجاورت سواحل و یا حداکثر در ۲۰۰ کیلومتری از آن زندگی می‌کنند و حدود ۹۰ درصد از تجارت جهانی کالا از طریق دریا انجام می‌شود؛ بنابراین گستردگی و پیوستگی آب‌های سطح کره زمین یک سیستم پیوسته ارتباطی ایجاد کرده که کشور‌های دریایی را همسایه یکدیگر قرار داده است مزیت دسترسی را به آن‌ها اهدا کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مقاصد ناوگروه ۸۶ گفت: پهلوگیری ناوگروه پرافتخار ۸۶ در بندر بمبئی هند که روابط دو کشور دریایی به گواه تاریخ ریشه پنج هزار ساله دارد، حضور در بندر جاکارتای اندونزی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان، حضور در سواحل کشور شیلی برای نخستین بار در تاریخ دریانوردی این سرزمین کهن و عبور از تنگه ماژلان، پنج قرن پس از ماجراجویی‌هایی ماژلان و یارانش بخشی از مأموریت‌های این ناوگروه بود.

وی ادامه داد: پهلوگیری در بندر بزرگ ریودوژانیرو و بازدید از این شهر زیبا، حضور در بندر تاریخی کیپ‌تاون و عبور از دماغه امید نیک و در آخر ورود به بندر صلاله کشور مسلمان و همسایه خوب، عمان همگی به لطف ایزد منان و به یاری همه شما بزرگواران حاضر در مراسم برای این ناوگروه مسیر شد.

دریادار ایرانی در ادامه با اشاره به بی‌توجهی و بی‌تفاوتی ناوگروه ۸۶ به تهدیدات و تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: این مسئله که نه ما به تهدید‌ها و تحریم‌ها و تردید افکنی‌ها توجهی کردیم و نه شما و نه کشور‌های متبوع شما، افتخارآمیز است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار