فانی در اختتامیه نخستین جشنواره ادبی "آزاد مثل آزاده"_1/

خروجی این جشنواره منبع ارزشمند کتب درسی و مجلات کمک آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش است، گفت: خروجی جشنواره "آزاد مثل آزاده" منابع ارزشمندی برای کتاب های درسی و مجلات کمک آموزشی خواهد بود.
کد خبر: ۶۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ - 15December 2015

خروجی این جشنواره منبع ارزشمند کتب درسی و مجلات کمک آموزشی است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اختتامیه نخستین جشنواره ادبی "آزاد مثل آزاده صبح امروز با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام موذنی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزیدگان جشنواره و جمعی از آزادگان در سالن سید الشهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این مراسم فانی با ارائه آماری از فرهنگیان آزاده گفت: از جمع 43 هزار آزاده، در آموزش و پرورش 4 هزار و 700 آزاده ی شاغل داریم. کسانی که افتخار داشتند بخشی از عمر خود را در اسارت سپری کردند و امروز سرمایه ای برای نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی با اشاره به شهید محمد فرخی؛ آزاده شهیدی که در آموزش و پرورش مشغول به کار بوده است، بیان داشت: این شهید بعد دو سال از اسارت به شهادت رسید و پیکرش در سال 81 به کشور بازگشت.

فانی با تاکید بر این نکته که اولویت مهم در دوران اسارت حفظ روحیه فرهنگی و معنوی آزاده ها بود تصریح کرد: جایی که انسان لطمه میخورد در بحث فرهنگ است اگر انحرافی از کسی ایجاد شود شروعش منجر به انحطاط فرهنگی می شود. نقش حاج آقا ابوترابی در بین آزادگان که به عنوان سنگربان فرهنگی در بین اسرا حضور داشت نقشی بی بدیل است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پیگیری فعالیتهای فرهنگی در اردوگاهها و آموزش رشتههای مختلف از کارهای ارزشمند حاج آقا ابوترابی بود که در حفظ و تدام روحیه انقلابی و فرهنگی شاهد آن بودیم و نقشی که حاج آقا ابوترابی، همکاران ما، اساتید دانشگاه و طلبه های اسیر داشتند نقشی ارزشمند بود که دشمنان در تصرف سنگرهای فرهنگی نتوانستند توفیقی داشته باشند.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از جشنواره به کودکان و نوجوانان عنوان داشت: کاری که امروز در جشنواره انجام شده است کاری است که مرحوم ابوترابی و دوستان ایشان در اسارت دنبال کردند و منابع ارزشمندی حاصل شده که میتواند در آموزش و پرورش به کار گرفته شود.

فانی با بیان این نکته که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش است خروجی این جشنواره را منابع ارزشمندی برای کتاب های درسی و مجلات کمک آموزشی دانست و افزود: این منابع زیر ساخت های کشور را فراهم می کند چرا که آموزش و پرورش بیش از 13 میلیون دانش آموزدر خود دارد و به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار