معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین:

اقتصاد دانش‌بنیان به کلیدواژه مهم ادبیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تبدیل شده است

رحمانی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان به کلیدواژه مهمی در ادبیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تبدیل شده است و بر تولید، ارائه محصول و خدمات به کمک ایده‌های تازه نیروی انسانی و دانش تأکید دارد.
کد خبر: ۶۲۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ - 17October 2023

اقتصاد دانش بنیان به کلیدواژه مهم ادبیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تبدیل شده است

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین، به ریاست علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار و با حضور تعدادی از مدیران استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین، با بررسی دو طرح دانش بنیان نانوعامل دارویی و برگزاری رویداد سکو برگزار شد.

علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری در این نشست اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان به کلیدواژه مهمی در ادبیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تبدیل شده است و بر تولید، ارائه محصول و خدمات به کمک ایده‌های تازه نیروی انسانی و دانش تأکید دارد.

وی افزود: نفوذ دانش و سهم آن در پیشرفت و توسعه کشور‌ها و رشد اقتصادی امروزه مورد توجه قرار گرفته است، در ارزیابی و سنجش پیشرفت کشورها، پیشرفت دانش بنیانی به عنوان دلیلی برای پیشرفت اقتصادی کشور‌ها مطرح و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رحمانی عنوان کرد: به منظور بررسی اقتصاد دانش بنیان، شاخص‌هایی تعیین شده که در هر شاخصه دستگاه متولی مشخص است، پیشرفت اقتصاد دانش بنیان باعث توسعه اقتصادی استان می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا مدیریت استان این شاخص‌ها را رصد و ارزیابی می‌کند.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های متولی حوزه علم و دانش و دانشگاه‌ها در این حوزه به صورت کشوری ارزیابی می‌شوند و باید تلاش کنیم استان قزوین رتبه خوبی کسب کند؛ افزایش تولید دانش‌بنیان، افزایش مراکز دانش بنیان، نسبت تعداد مراکز دانش بنیان به جمعیت، افزایش بهره وری تولید، دانش بنیان سازی تولید، جذب سرمایه گذار، صادرات دانش بنیان، رفع چالش‌های اصلی استان با راه حل‌های دانش بنیان، اشتغال و سرمایه از جمله شاخص‌های مورد ارزیابی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار