دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

واکنش جهانیان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه

واکنش‌های مقامات، نهادها و سازمان‌های مختلف جهان به بمباران بیمارستان المعمدی غزه که در پی آن بیش از ۵۰۰ تن تاکنون به شهادت رسیده‌اند، همچنان ادامه دارد و همگان بر ضرورت پاسخگو بودن رژیم صهیونیستی تاکید دارند.
کد خبر: ۶۲۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ - 18October 2023

واکنش جهانیان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مردم جهان از حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه خشمگین و دردمند هستند و بخشی از خشم خود را با حضور در خیابان‌ها و تجمع در مقابل سفارت رژیم آپارتاید در کشورهای مختلف؛ آتش‌زدن پرچم و تصاویر مقامات رژیم به نمایش گذاشتند و شماری از دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی نیز با اطلاعیه‌های رسمی این اقدام را محکوم کردند و آن را خلاف اخلاق، قوانین و معاهده‌های بین المللی دانستند.

حزب الله: از این جنایت وحشتناک که باندهای جنایتکار در بیمارستان المعمدانی در غزه مرتکب آن شدند و صدها شهید بی گناه قربانی آن شدند، عرق شرم بر پیشانی بشریت می نشیند. در این بیانیه آمده است این کشتار ادامه کشتارها و قتل عام هایی است که از زمان موجودیت این رژیم جنایتکار غاصب از دیر یاسین، حولا، صبرا و شتیلا گرفته تا دو قتل عام قانا و دیگر قتل ها در طول سال های اشغالگری انجام شده است و چهره واقعی جنایتکارانه این رژیم و حامی شیطان آن را آشکار می‌کند. هیچ یک از بیانیه‌های محکومیت کافی نیست، ما از ملت‌های خودمان در جهان عربی و اسلامی خواستار اقدام فوری و آمدن به خیابان ها و میدان ها برای بیان خشم شدید خود هستیم تا بر حکومت و دولت‌های خود برای اقدامی فوری علیه این کشتارها فشار بیاورند.

در این بیانیه آمده است چهارشنبه روز خشم بی‌سابقه‌ای علیه دشمن و جنایات این رژیم و سفر بایدن به فلسطین اشغالی باشد و حامل این پیام آشکار باشد که این روز و روزهای آینده در مسیر مقاومت و پیروزی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل: از کشته شدن صدها غیرنظامی فلسطینی در حمله به بیمارستانی در غزه ، وحشت زده‌ هستم و آن را قویا محکوم می کنم.

رئیس‌جمهور فرانسه: هیچ چیزی نمی‌تواند حمله به یک بیمارستان را توجیه کند. حمله به بیمارستان المعمدانی را محکوم می‌‌کنیم.

وزارت خارجه اسپانیا: حمله به بیمارستان غزه کشتاری هولناک است. قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید رعایت شود.

وزارت خارجه آلمان: برلین از گزارش‌ها درباره مرگ صدها نفر در حمله به بیمارستان المعمدانی شوکه شده است.

معاون شورای امنیت ملی روسیه: مسئولیت نهایی این حمله با آمریکا و کسانی است که بی‌رحمانه از جنگ در کشورها و قاره‌های مختلف سود می‌برند.

رئیس کمیسیون اروپا: حمله به بیمارستان مملو از کارکنان پزشکی و غیرنظامیان هیچ توجیهی ندارد.

رئیس‌جمهور ترکیه: بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آنجا حضور داشتند، مصداق بارز جنایت غیر انسانی است.

دیده بان حقوق بشر: کشتار بیش از ۵۰۰ فلسطینی، جنایتی غیرقابل توصیف است.

اتحادیه عرب: غرب باید فورا فاجعه حمله به غزه را متوقف کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین  اعلام کرد که کشتار جمعی فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی، بخشی از طرح جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای نسل‌کشی و کوچاندن مردم غزه است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار