در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران طرح پهپادی «رسول»؛

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: بزرگ‌ترین جنایات جنگی در غزه رخ داده است/ مقاومت فلسطین با ارزان‌ترین سلاح صهیونیست‌ها را به چالش کشید

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: بیشترین و بزرگ‌ترین جنایت‌های جنگی در طول تاریخ به همراه بیشترین نقض قوانین بین‌المللی و جنگی در غزه توسط رژیم صهیونیستی رخ داده است.
کد خبر: ۶۲۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ - 22October 2023

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: بزرگ‌ترین جنایات جنگی در غزه رخ داده است/ مقاومت فلسطین با ارزان‌ترین سلاح صهیونیست‌ها را به چالش کشیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین تجلیل از نخبگان نیروی پدافند هوایی ارتش در «طرح پهپادی هوا به هوای رسول» که در دانشکده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، اظهار داشت: جنگ مفهوم خشن و تنفرآمیزی دارد، اما باید آماده باشیم تا در صورت وقوع جنگ بتوانیم از خود دفاع کنیم.

امیر نصیرزاده ادامه داد: هرچند ماهیت جنگ در طول تاریخ حفظ شده، اما مفاهیم آن تغییر کرده است؛ به نحوی که شاهد مفاهیمی چون جنگ هیبریدی و جنگ الکترونیکی هستیم و‌ این یعنی جنگ‌ها ابعاد مختلفی به خود گرفته‌اند؛ لذا نباید از فناوری‌های نوین و جنگ‌های آینده غافل شویم.

وی با بیان اینکه آینده‌پژوهی یکی از اولویت‌های نیرو‌های مسلح است، گفت: اگر جنگ بالکان، خلیج فارس، افغانستان، قره‌باغ و اوکراین را بررسی کنیم با پدیده‌های جدیدی مواجه می‌شویم؛ در جنگ اوکراین اگرچه در سمت مقابلِ روسیه تمام فناوری‌های غربی قرار دارد، اما می‌بینیم در عملیاتی که اوکراین می‌خواهد یک پایگاه روسیه را در نزدیک مرز بلاروس بزند از پهپاد مقوایی استفاده می‌کند؛ این‌ها برای ما پیام دارد؛ یعنی در این شرایط ما چه کار باید بکنیم؟

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: بنابر این اول باید بر روی مأموریت‌های محوله تمرکز کنیم و ببینیم که قرار است در چه شرایطی دفاع انجام دهیم. تهدیدات و مفاهیم جنگ چه تغییری کرده است؛ اگر از این موضوع عقب بمانیم به اصطلاح قافیه را می‌بازیم؛ لذا نباید بی‌تفاوت از کنار این‌گونه مسائل گذشت.

امیر نصیرزاده اضافه کرد: موضوع بعدی اهمیت زیرساخت تحقیق و توسعه است؛ اگر این دومی نباشد، اولی به نتیجه نمی‌رسد؛ یعنی همان‌گونه که فرمانده معظم‌کل قوا عنوان کردند، باید به سمت حل نظام مسائل رفت؛ اما سومین مورد، بحث تولید و به میدان آوردن، آن هم در سریع‌ترین زمان و به اندازه است.

وی‌ سپس به اشاره به وضعیت کنونی فلسطین یادآور شد: امروز در جنگ غزه، راکت‌های ارزان‌قیمت حماس برای ارتش رژیم صهیونیستی به یک معضل تبدیل شده است؛ چرا که آن‌ها برای مقابله، باید یک راکت ۵۰۰ دلاری را با یک موشک گران‌قیمت مورد اصابت قرار دهند؛ به عبارت دیگر نیرو‌های مقاومت فلسطینی با ساده‌ترین و ارزان‌ترین سلاح آن‌ها را به چالش کشیدند و را وادارشان کردند که تجهیزات گران‌قیمت خود را به میدان بیاورند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اما یک عده که سال‌های سال تبلیغ کردند ارتش قوی، ارتش پنجم و شکست‌ناپذیر هستند که غافلگیر نمی‌شوند به یک‌باره عکس همه این‌ها برایشان اتفاق می‌افتد؛ لذا نامردانه و بزدلانه با هواپیمای جنگی به یک عده شهروند اعم از بچه، زن و مرد حمله می‌کنند به نحوی که امروز بیشترین و بزرگ‌ترین جنایت‌های جنگی در طول تاریخ به همراه بیشترین نقض قوانین بین‌المللی و جنگی در غزه توسط رژیم صهیونیستی رخ داده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار