فرمانده پایگاه مقدم شهید حبیبی زهام:

عقیدتی سیاسی الگوی عملی دینداری در نیروهای مسلح است

امیر «بهرام‌نژاد» گفت: به همان اندازه که جهاد در راه علم و فناوری ارزشمند است ارتقای معرفت دینی و اعتقادی دارای اهمیت است و باید در سایه این دینداری، روحیه ایثارگری، شجاعت و جهاد در راه خدا در نیروهای مسلح تقویت شود که این مهم جزو وظایف عقیدتی سیاسی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۲۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ - 18October 2023

عقیدتی سیاسی الگوی عملی دینداری در نیروهای مسلح استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا بهرام‌نژاد» فرمانده پایگاه مقدم شهید حبیبی زهام مشهد و جمعی از مسئولین این پایگاه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد عدیده» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر بهرام‌نژاد در این دیدار با گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: هدف از بنیان نهاد مقدس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش ارتقاء بینش مذهبی و سیاسی کارکنان این مجموعه بود.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از آموزه‌های دینی آن‌ها را از نیروهای مسلح سایر کشورها، متمایز کرده است، افزود: به همان اندازه که جهاد در راه علم و فناوری ارزشمند است ارتقای معرفت دینی و اعتقادی دارای اهمیت است و باید در سایه این دینداری، روحیه ایثارگری، شجاعت و جهاد در راه خدا در نیروهای مسلح تقویت شود که این مهم جزو وظایف عقیدتی سیاسی به شمار می‌رود.

فرمانده پایگاه مقدم شهید حبیبی زهام با اشاره به اینکه جایگاه عقیدتی سیاسی درون نیروهای مسلح بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: نقش و اهمیت نهاد عقیدتی سیاسی بر کسی پوشیده نیست، به طوری که اگر امروز عقیدتی سیاسی نبود با مشکلات زیادی مواجه بودیم، چون انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و ایدئولوژیک بود.

بهرام‌نژاد در ادامه به تبیین فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه در هيچ شرايطی از تقويت نيروهای مسلح و بالا بردن آموزش‌های عقيدتی و سياسی آنان نبايد غفلت كرد، پرداخت.

وي در بخش پایانی سخنانش ايمان و تخصص را دو خصيصه مهم در ارتش دانست و تأکید کرد: نيروی مسلحی كه بنيه ايمانی آن و سطح تخصص و تعهدش قوی باشد، به يک مجموعه منسجم، پا در ركاب و کارآمدی تبديل مي‌شود كه مورد نظر فرمانده كل قوا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار