به گزارش دفاعپرس از اردبیل، «احمد محمودزاده» معاون وزیر آموزش و پرورش شامگاه دیروز در همایش انجمن اولیا و مربیان در مدرسه آموزگار اردبیل اظهار داشت: کشتار بیرحمانه کودکان، زنان و بیماران آن هم در بیمارستان غزه نشان از خوی وحشیگری رژیم صهیونیستی است که کودککشی آن شهره عام و خاص است.
وی با اعلام انزجار از این کشتار بیرحمانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: خداوند به برکت خون این شهدا رژیم منحوس صهیونیستی را به سزای اعمالش خواهد رساند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: در مسیر رشد و تعالی دانشآموزان اعم از کودکان و نوجوانان آموزش و پرورش با تنوع خاص برنامههای تربیتی و آموزشی را هدفگذاری کرده تا بتواند نسلی شایسته و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.
محمودزاده افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه به عنوان خانه دوم دانشآموزان مورد تاکید قرار گرفته و در همسویی مدرسه با خانه در قوامبخشی به موضوع تربیت ضروری است تا اولیای دانشآموزان، مربیان و معلمان نشستهای ماهانه گرهگشایی را انجام دهند تا موانع و مشکلات رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز در یک راهبرد شایسته باید مدرسه و خانه را به عنوان کانون اصلی تربیت و تعالی نسلهای بعدی مورد توجه و تمرکز قرار دهیم و قطعاً در این زمینه میتوان از ظرفیت خوب والدین دانشآموزان در عرصه تصمیمگیری و تصمیمسازی مشارکتی استفاده کرد.
محمودزاده اضافه کرد: متأسفانه ذهنیت غلط در جلب مشارکت اولیا با نگاه غالب جنبه مالی مورد توجه قرار گرفته در حالی که بیشترین هدفگذاری در جلب مشارکتهای والدین بهرهگیری از ظرفیت تخصصی و توانمندی آنها است تا نارساییها در فرآیند آموزشی و تربیتی رفع شود.
وی بیان داشت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست تربیت ۱۷ میلیون نوجوان و کودک را بر عهده بگیرد بلکه در این مسیر همراهی خانوادهها و والدین دانشآموزان بسیار مهم است و باید از ظرفیت و توانمندی در حوزه ارتقای تعلیم و تربیت شایسته بهره بگیریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۶ ساحت اعم از علمی، آموزشی، اخلاقی، اعتقادی، زیست فناورانه و تربیت بدنی آموزش و تربیت نسل آینده هدفگذاری شده و قطعاً همراهی اولیای دانشآموزان میتواند زمینهساز یک حرکت تحولآفرین باشد.
محمودزاده گفت: نباید به انتخابات انجمن اولیا و مربیان نگاه نمایشی داشته باشیم بلکه بهتر است با همراهی اولیای دانشآموزان و توانمندی آنها نه تنها در رفع کاستیهای مدارس بلکه در مسیر تربیت نسل آینده گامهای مؤثر و مفیدی را برداشت.
وی گفت: در بسیاری از کشورها تعامل سازنده مدرسه و خانواده را به عنوان شرکای تربیتی نسل آینده شاهد هستیم که قطعاً در این زمینه ایدههای مختلف و نگرشهای متفاوت مطرح است که اولین ایده تفویض اختیار به مدارس است که تمام امور در برخی کشورها به مدرسه سپرده شده است.
محمودزاده افزود: ایده بعدی ارتباط یکطرفه مدرسه است اما آنچه که به عنوان ایده برتر از آن یاد میشود، ایده حمایتی است که در آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران نیز همین مؤلفه مورد توجه قرار گرفته تا همراهی و همسویی خانه و مدرسه را شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در برخی از استانها ظرفیت خوبی در قالب انجمن اولیا و مربیان شکل گرفته و تنها جلب مشارکت از جنس مالی نبوده بلکه خود اولیا و دانشآموزان در حوزههای مختلف از ترمیم در و پنجره تا میز و صندلی گرفته و سایر بخشها، توانمندیهای خود را در اختیار آموزش و پرورش و بهبود فضای آموزشی فرزندان خود گذاشتند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا تربیت نسل آینده در تراز انقلاب اسلامی و بر محور برجستگیهای علمی، اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و هویت ملی شکل بگیرد تا ما بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.
در این همایش که در مدرسه آموزگار اردبیل برگزار شد، اولیای دانشآموزان در انتخابات انجمن اولیا و مربیان شرکت کرده و به صورت نمادین همراهی و همبستگی خود را در قالب پیوند مدرسه با خانه به نمایش گذاشتند.
انتهای پیام/