رئیس هیأت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

مکتب قم تحولات بین‌المللی را شکل داده است

حجت‌الاسلام پور محمدی گفت: مکتب قم اسلام ناب را به جهانیان ارائه کرد و تحولات عظیمی را در صحنه بین المللی ایجاد کرد.
کد خبر: ۶۲۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ - 19October 2023

مکتب قم اسلام ناب را به جهانیان ارائه کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی پور محمدی» رئیس هیأت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آئین گرامی‌داشت پیش کنگره حاج شیخ «عبدالکریم حائری» و سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم اظهار داشت: قم یک مکتب الهی است و آثار آن در جامعه قابل مشاهده است از این رو می‌توان گفت مکتب قم، اسلام ناب را ارائه کرد.

وی تأکید کرد: مکتب قم چند اثر ویژه در یکصد سال گذشته بر جای گذاشته است که یکی از آن تشیع و ارتقای جایگاه شیعه به لحاظ استواری مبانی، معارف و علوم و اقدامات عظیم تاریخ اسلام داشته است.

رئیس هیأت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نوه شیخ عبدالکریم حائری عنوان کرد: قم و مکتب قم نقش تعیین کننده در بیان جامعیت اسلام شیعه و اسلام اهل بیت (ع) دارد.

حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: قم اسلام و شیعه میدانی با حفظ جایگاه علمی، معنوی و گستردگی علومی است که بر جای گذاشته و استمرار دارد همچنین حامل جامعیت اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و شیعه و اسلام تحول آفرین است و زندگی حاج شیخ عبدالکریم حائری سرشار از این نکات ارزنده است.

وی افزود: حاج شیخ عبدالکریم حائری، تحولات بسیاری را در حوزه‌های اجتماعی، خدماتی و تربیتی ایجاد کرده است و نخستین فردی است که مدیریت آموزشی را ساماندهی کرده است.

رئیس هیأت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نوه شیخ عبدالکریم حائری گفت: با توجه به فرمایشات امام راحل، مرجعیت باید تخصصی شود و باید فق‌های متخصص در علوم و فروع مختلف فقهی داشته باشیم که این مهم نظریه مکتب ۱۰۰ سال گذشته است، اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

پور محمدی با بیان اینکه مکتب قم تحولات بین المللی را شکل داده است، افزود: داستان فلسطین داستان بزرگ جهان است و مسئله تسلط و سلطه جبهه استکبار در منطقه است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به برکت مکتب قم تحولات بزرگ را در صحنه بین المللی ایجاد کرده است و همه ما برای رویدادی گرد هم آمده‌ایم که یاد آن تحول سیاسی، اجتماعی و بین المللی است.

رئیس هیأت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی تأکید کرد: برگزاری اینگونه همایش و کنگره‌ها چراغ راه آینده است و چاپ ۲۱ کتاب از آثار پروش یافتگان حوزه است که باید به این مهم توجه ویژه تری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها