رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تحولات فلسطین افول سلطه‌گران را به‌همراه دارد

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت: اتفاقاتی که در این روزها در فلسطین رخ داد نشان‌دهنده ظهور عصر جدیدی است که افول سلطه‌گران را به‌همراه دارد و با بیداری امت‌های اسلامی شاهد آن خواهیم بود که اسلام مسیر خود را با قوت و قدرت خواهد پیمود.
کد خبر: ۶۲۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵ - 19October 2023

تحولات فلسطین افول سلطه‌گران را به‌همراه داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختتامیه همایش آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مبنای کار بنیاد شهید و امور ایثارگران به کارگیری جامعه ایثارگری در نظام تصمیم‌گیری و اجرا است.

وی افزود: جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و تشکل‌های وابسته به آن در تصمیم‌گیری‌ها و واگذاری خدمات مشارکت دارند، اصرار من نیز آن است که انجام همه امور فرهنگی در بنیاد به تشکل‌ها واگذار شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: یکی از دلایل شکل‌گیری معاونت مددکاری و مشارکت‌های مردمی در بنیاد شهید آن بوده که جامعه ایثارگری خود متولی امور باشند و این جامعه تشکل‌سازی را بهتر انجام می‌دهد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در چند بخش نیاز به حضور تشکل‌های مردمی داریم، خاطرنشان کرد: لازم است که یک تفکیک بین استان‌ها و ستاد در حوزه تشکل‌های بنیاد شکل گیرد و تشکل‌ها در سطح واگذاری شعب استانی فعال شوند.

وی گفت: بنیاد شهید باید میز مشورتی تشکیل دهد تا جامعه ایثارگری در موضوعات مختلف ملی و بین‌المللی اعلام موضع کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سازماندهی تخصصی تشکل‌های ایثارگری و فعالیت‌ها در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر رسالت‌های بنیاد شهید و از کارهای بر زمین مانده دانست.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه جنگ بین اسرائیل و مردم فلسطین، یادآور شد: اگر جمع کوچکی در نوار غزه می‌توانند این گونه اسرائیل را به چالش بکشند، پس کار اسرائیل یکسره خواهد شد.

وی بیان داشت: حرکتی که امام راحل پرچمدار آن بودند و با مدیریت امام خامنه‌ای ادامه یافت، بیداری امت‌های اسلامی بوده است، در گذشته هم ملت فلسطین در مقابل روش داعش گونه اسرائیل واکنش نشان داده بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد بمباران بیمارستان المعمدانی خاطرنشان کرد: این اولین باری نبود که اسرائیل به چنین کار وحشیانه‌ای دست می‌زند، طی ۵۰ سال گذشته نیز اسرائیلی‌ها به‌صورت تدریجی شروع به شهرک‌سازی کرده و نیروهای شبه نظامی را به قلب فلسطین بردند تا باعث وحشت آنان شوند و سرزمین خود را ترک آنان را ترک کنند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در جریان تحولات اخیر، مقاومت همه جانبه مردم غزه، اسرائیل را در پیشبرد سیاست‌های خصمانه‌اش با شکست مواجه کرده است، زمانی که از بیداری صحبت می‌شوذ منظور همین کنشگری‌های مردم فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت کار اسرائیل را یکسره می‌کند، روشی که امام راحل به ما آموختند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد. فلسطین نیز همین روش را در پی گرفته است. در صحنه بودن مردم با محوریت اسلام و تکیه بر خدا ماهیت فرهنگ ایثار و شهادت است چراکه شهید مجاهدی بوده که فقط با خدا معامله کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوال رسیدن اسرائیل را بشارت داده‌اند و این وعده الهی است چراکه در مسیر با تکیه بر خدا قدم در جهاد فی سبیل الله گذاشته شده است. ما خود را همسنگران مجاهدان غزه می‌دانیم و همسنگران خود را تنها نمی‌گذاریم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اتفاقاتی که در این روزها در فلسطین رخ داد نشان‌دهنده ظهور عصر جدیدی است که افول سلطه‌گران را به‌همراه دارد و با بیداری امت‌های اسلامی شاهد آن خواهیم بود که اسلام مسیر خود را با قوت و قدرت خواهد پیمود.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار