کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان:

رژیم صهیونیستی به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست

«شجاعی» گفت: رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی تاکنون با کشتار مردم بیگناه و بی دفاع و جنایت‌های بی حد خود، نشان داده که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست.
کد خبر: ۶۲۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ - 21October 2023

رژیم صهیونسیتی به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست«مجتبی شجاعی» کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، اظهار داشت: رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی با برخورداری از پشتیبانی‌های گسترده آمریکا و غرب دست به جنایت می زند و متأسفانه نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل و سران کشورهای اسلامی در قبال جنایتکاران اسراییلی سکوت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ روابط بین الملل رژیمی مخوف‌تر، بی‌رحم‌تر و ضد بشری تر از رژیم صهیونیستی ظهور نکرده است، عنوان کرد: هیچ جنایتی نیست که این رژیم بصورت مکرر انجام نداده باشد، اشغال، تجاوز، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، جنایت علیه غیر نظامیان، انفجار منازل مسکونی، از بین بردن مزارع و باغات، زندانی کردن کودکان، تروریسم، آدم ربایی، تبعیض نژادی، آپارتاید، نقض گسترده و وسیع حقوق بشر و هر جنایتی که تا کنون علم حقوق آن را شناسایی کرده توسط این رژیم ارتکاب یافته است.

شجاعی ادامه داد: فقط ارتکاب یک فقره از این جنایات گسترده و سازمان یافته کافی بود تا سیاستمداران یک کشور را در معرض تعقیب قضایی و تنفر بین المللی قرار دهد، ولی هیچ کشوری و هیچ محکمه ای تا کنون جرات نکرده است جنایتکاری از ساختار سیاسی این رژیم به پای میز محاکمه بکشاند و او را مجازات کند.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها خود می‌دانند که امیدی به آینده بلند مدتی برای موجودیت کشور جعلی اسرائیل وجود ندارد و آنها به خوبی آگاه هستند که در شرایطی برگشت ناپذیر قرار دارند، شرایطی که انتهای آن، پایان رویای صهیونیست‌هاست.

کارشناس مسایل سیاسی استان سیستان و بلوچستان گفت: جنایت‌های بشری که اشغالگران اسراییلی، علیه غیرنظامیان و بالاخص زنان و کودکان انجام می‌دهند زمانی مخوف می‌شود که این جنایات توسط سایر دولت‌های قدرتمند و سایر سازمان‌هایی که دسترسی به قدرت سیاسی دارند حمایت می‌شود و آنچه که چهره زشت‌تری به این اعمال می‌بخشد ارتکاب منظم آنها در پیشبرد سیاست اشغالگران است. 

کارشناس مسایل سیاسی سیستان و بلوچستان ابراز داشت: اسراییل دست به کشتار جمعیت غیر نظامی می‌زند از سلاح‌های نامتعارف بهره می‌گیرد و به هر شکلی این جنایت‌ها را تفسیر می‌کن.

شجاعی افزود: اگر چه رژیم غاصب اسراییل در طوفان الاقصی و اقدام غافلگیرانه و عملیات غرورآفرین نیروهای مقاومت، امواج سهمگینی از خسارات و تلفات را تجربه کرده و با شکست هیمنه شکست‌ناپذیری این رژیم جعلی و قدرت پوشالی آن، تلخی بی‌پایانی را چشیده است، اما شروع درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطینیان نمی‌تواند بمباران غزه را توجیه کند، بلکه پاسخ نیروهای مقاومت به ۷۵ سال اشغالگری و جنایت و کشتار مردم فلسطین، ترور، تخریب، غصب سرزمین، آواره‌سازی، کشتار دسته‌جمعی و محاصره هفده ساله قریب به دو میلیون انسان بی‌گناه در باریکه غزه و محروم‌سازی آنان از کمترین امکانات حیاتی و تلاش برای رهایی و احقاق حق است.

وی ادامه داد: تجاوزات رژیم کودک کش صهیونیستی به نوار غزه با بمباران شدید جنگنده‌ها و هدف قرار دادن خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی ادامه دارد، در حالی که ۶۴ درصد قربانیان این تجاوزات را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: این جنایات وحشیانه رژیم غاصب اسراییل خشم بسیاری از مردم جهان را برانگیخته و مردم کشورهای دنیا با بر پایی تظاهرات خواستار توقف حملات اشغالگران به نوار غزه و مردم بی گناه فلسطین هستند.

شجاعی تصریح کرد: بی‌تردید، امروز و در عصر گسترش رسانه‌ها، مرزهای جغرافیایی کارکرد سنتی خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند و رسانه‌ها، جهان را به سمت بی‌مرزی سوق می‌دهند، در چنین روزگاری، پایایی و مانایی «حماسه غزه» در گرو کنشگریِ رسانه‌ایِ نیرومند از سوی همه کسانی است که دل در گرو آزادگی و کرامت انسانی دارند و از هر آنچه رنگ خودبرتربینی و پست‌انگاشتن دیگران دارد، گریزانند.

این نویسنده ادامه داد: زمانی که اسراییل برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی به بیمارستان کودکان غزه حمله می‌کند نه تنها برخلاف موازین انسانی رفتار کرده بلکه حقوق بین‌المللی و کنوانسیون‌های جهانی را هم زیر پا گذاشته و به عبارت روشن‌تر، می‌توان علیه این رژیم (و هر طرف ظالم دیگری) در مجامع بین‌المللی طرح شکایت کرد، البته قبل از این سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی قطعنامه‌های شدیداللحنی علیه اسراییل صادر کردند که بسیاری از این قطعنامه‌ها با وتوی امریکا مواجه شد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از وتوهای امریکا طی دهه‌های اخیر مربوط به وتوی قطعنامه‌هایی است که در شورای امنیت سازمان ملل علیه اسراییل صادر شده است.

شجاعی افزود: حمایت آمریکا و کشورهای غربی از تجاوزات آشکار رژیم اشغالگر اسرائیل علیه موجودیت، هویت و حقوق مسلم مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت یک ملت، نشان‌دهنده مشارکت آنان در «جنایت علیه بشریت» و «جنایات جنگی» است و آنان در مقابل وجدان بشریت و تعهدات خود در قبال حقوق بین‌الملل بشر مسئول‌اند و باید پاسخگو باشند.

این مسئول بیان داشت: آنچه این روزها در غزه مشاهده می کنیم، ادامه ی همان سیاست همیشگی انکار و ارعاب یک ملت، کشتار وسیع غیر نظامیان و نابودی زیر ساخت ها و باقی گذاشتن سرزمین های سوخته بر خلاف همه ی قوانین بین المللی است. 

شجاعی گفت: به اعتراف نهاد های سازمان ملل در دور جدید حملات، تاکنون هزاران غیر نظامی شهید و مصدوم و از جمله حداقل ۵۰۰ کودک جان خود را از دست داده اند و هزاران تن آواره شده و اسرائیل همچنان از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های فسفری بهره می برد.

این فعال سیاسی و فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دنیای غرب و آمریکا و رسانه‌های دنیا تحت سلطه اسراییلی بوده و مظلومیت مردم فلسطین را نمی بینند و حقایق را وارونه جلوه می دهند، تصریح کرد: آن ها تلاش دارند اگر بتوانند در استراتژی بلند مدت غزه را به سرزمینی غیر قابل سکونت تبدیل ساخته و مردم آن را با نسل کشی و مهاجرت به سرزمین های دیگر نظیر مصر کوچ دهند و به خیال خود به کلی غزه را اشغال کنند، بنابراین این ایده مخربی است، زیرا تجربه گذشته نشان داده و در شرایط پدید آمده نیز در حال آزمون آن هستند و شاید دخالت مستقیم آمریکا را نیز برای آن مطالبه کنند.

وی بیان داشت: دنیای غرب و آمریکا و سران رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی دشمنان واقعی امت اسلامی بوده و از فرصتی برای از بین بردن مسلمانان و به تاراج بردن سرمایه های آنان بهره می برند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار