مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد؛

درخشش ۲ هنرمند خراسان جنوبی در جشنواره ملی «فانوس»

«رحیم‌آبادی» با اشاره به اختتامیه مرحله کشوری جشنواره «فانوس» گفت: ۲ هنرمند خراسان جنوبی در جشنواره ملی «فانوس» حائز مقام‌های برتر شدند.
کد خبر: ۶۲۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲ - 21October 2023

درخشش ۲ هنرمند خراسان جنوبی در جشنواره ملی «فانوس»«مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: دفاع مقدس سند هویت و شناسنامه اصیل انقلاب اسلامی ایران است و ملت ما در این هشت سال با ایثار و رشادت مثال‌زدنی ثابت کردند در هر شرایطی پای انقلاب ایستاده و لحظه‌ای از این مسیر کوتاه نخواهند آمد.

وی عنوان کرد: در برهه‌ای حساس از تاریخ قرار گرفته‌ایم و دشمنان تحمل دیدن پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران را ندارند و با تمام توان به‌ویژه فضای مجازی و رسانه‌ای خود برای مقابله و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هنر و زبان هنر را یکی از بهترین ابزارهای انتقال گنجینه‌ عظیم هشت سال دفاع مقدس برای نسل‌های کنونی و آینده دانست و بیان داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای فاخر بوده که بسیاری از ارزش‌های آن ناشناخته مانده لذا با توجه به ماندگاری و اثربخشی زبان هنر، نیاز است از ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس از طریق هنر ترویج شود.

رحیم‌آبادی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های هنری دفاع مقدس کمک شایانی به شناسایی استعدادهای هنری می‌کند، اضافه کرد: جوانان هنرمند باید بیش از پیش با معارف و دستاوردهای دفاع مقدس آشنا باشند و برای نشر ارزش‌های آن دوران طلایی گام‌های مؤثری بردارند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی «فانوس» یکی از بزرگترین جشنواره‌ها با مضمون ادبی، هنری و سینمایی است که در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره هنری «فانوس» یکی از ارزشمندترین جشنواره‌های ملی برای تولید آثار فاخر در حوزه نشر ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از ارسال یک هزار و ۵۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی «فانوس» خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد ۱۸ اثر در بخش هنرهای نمایشی، ۹۴۳ اثر در بخش هنرهای تجسمی، ۱۴۵ اثر در بخش فیلم و سریال، ۶۳ اثر در بخش موسیقی و سرود، ۴۹ اثر در بخش رادیویی و ۳۵۰ اثر در بخش ویژه دانش‌آموزی بوده است.

رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه پس از معرفی برگزیدگان استانی ۱۳ اثر از هنرمندان خراسان جنوبی به جشنواره ملی «فانوس» راه یافت، گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب، بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و جذاب هنری و هنرمندان جوان و تقویت کیفیت تولیدات هنری از اهداف مهم برگزاری جشنواره «فانوس» است.

وی از درخشش دو هنرمند خراسان جنوبی در جشنواره ملی «فانوس» خبر داد و تصریح کرد: «غفور محمدزاده» هنرمند خراسان جنوبی در مرحله کشوری هفتمین جشنواره ملی «فانوس» در بخش موسیقی باکلام، با خوانندگی و آهنگسازی اثر «جان جهانم» با شعر «سید حمیدرضا حسینی» و تنظیم کننده «ناصر نجفی» موفق به کسب مقام سوم جشنواره ملی فانوس در مرحله کشوری شد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در بخش سرود نیز «مجید نصری» هنرمند ارزشی استان خراسان جنوبی با اثر «مرد میدونم» مقام دوم هفتمین جشنواره ملی «فانوس» را به خود اختصاص داد.

رحیم‌آبادی خاطرنشان کرد: اختتامیه هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری «فانوس» با هدف بهره‌گیری از قاب‌های متنوع و جذاب هنری، گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، تبدیل دانش ضمنی به دانش تصویری دوران دفاع مقدس، ارتقای کیفی تولیدات هنری دفاع مقدس، گسترش ارتباط و جذب هنرمندان فعال در این حوزه و ارتباط مؤثر با نسل جوان و تشویق آن‌ها به تولیدات فاخر چهارشنبه ۲۶ مهرماه در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ لیلا لیموئی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار