با حضور پیشکسوتان و رزمندگان خرمشهر برگزار شد؛

جلسه سوژه‌یابی و تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس در خرمشهر

جلسه سوژه‌یابی و انتشار تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس خرمشهر با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و شورای هیات رزمندگان این شهرستان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ - 21October 2023

جلسه سوژه‌یابی و تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس در خرمشهربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه سوژه‌یابی و انتشار تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس خرمشهر امروز با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و شورای هیات رزمندگان این شهرستان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار «مهدی پوربچاری» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر در ابتدای این جلسه با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل به بیان روند سوژه یابی وقایع مهم دوران مقاومت و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خرمشهر پرداخت و اظهار داشت: در موزه دفاع مقدس شهرستان، سوژه‌هایی جهت موزه آرایی جدید این مرکز و تاریخ شفاهی خوبی از نقش رزمندگان و مدافعان شهرستان در دفاع مقدس در اختیار داریم، اما نیازمند تکمیل آن از سوی یگان‌ها و نهاد‌ها و اقشار مختلف مردم حاضر در صحنه جنگ هستیم.

وی افزود: نهادینه سازی ارزش‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس، تبیین درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی از ضروریات انتقال به نسل حال حاضر که جوانان ما هستند، می باشد و این مهم بر عهده کسانی است که جنگ را تجربه کردند.

در ادامه «سید رسول بحرالعلوم» از رزمندگان سپاه خرمشهر گفت: اگر اين خاطرات و گنجينه‌ها، ثبت و درج نشود، پيوند نسل گذشته با جوانان امروز و آينده قطع خواهد شد؛ پس شايسته است که از ظرفيت هنر و فرهنگ برای بيان معارف دفاع مقدس بيش از گذشته استفاده کنيم لذا جهت سرعت بخشیدن به کار لازم است کارگروه‌هایی در همه زمینه‌ها تشکیل شود و از همه ظرفیت‌ها جهت انجام دقیق این کار ارزشمند و پر اهمیت استفاده شود.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از روزهای مقاومت و نقش مدافعان در روزهای آغازین دفاع مقدس پرداخت.

«حاج ایاد و عقیل برام زاده» دو برادر که هر دو از رزمندگان و مدافعان خرمشهر می‌باشند نیز در جلسه با اعلام همکاری در بحث سوژه یابی و تاریخ شفاهی بیان داشتند: دفاع مقدس سرچشمه بيداری اسلامی و مقاومت در منطقه شده است لذا ما بايد با ساری و جاری کردن دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه نسبت به روشنگری و آگاه سازی جوانان تلاش کنیم.

در پایان جلسه پیشکسوتان با بیان نظرات و پیشنهادات خود خواستار استمرار جلسات سوژه یابی و تاریخ شفاهی و ثبت خاطرات همه عزیزان در قالب کار برگ طراحی شده با عنوان خاطرات ماندگار شدند و مقرر شد جلسه بعد با موضوع ثبت و خاطرات و ایده‌ها با محوریت مقاومت 34 روزه خرمشهر در هفته آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار