دفاع‌پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد؛

تخلیه شهرک صهیونیستی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۴۳۸۵ نفر

با ورود به پانزدهمین روز از آغاز عملیات مقاومت فلسطین با عنوان «طوفان‌الاقصی» شاهد گسترش ابعاد درگیری‌ها بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی با ورود حزب‌الله لبنان به صحنه جنگ و افزایش قابل توجه بمباران نوار غزه به‌خصوص مناطق مسکونی توسط این رژیم هستیم.
کد خبر: ۶۲۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ - 21October 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عملیات «طوفان‌الاقصی» که توسط گروه‌های مقاومت اسلامی که از صبح روز شنبه ۱۵ مهر در پاسخ به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان آغاز شده است، امروز وارد پانزدهمین روز خود شد. عملیاتی که در آن شاهد شلیک هزاران موشک توسط گروه‌های مقاومت اسلامی به سرزمین‌های اشغالی بوده‌ایم و نیرو‌های مقاومت در تکمیل این عملیات، پیروزی‌های چشمگیری را به دست آوردند به گونه‌ای که این موفقیت‌ها هراس و نگرانی حامیان غربی صهیونیست‌ها به ویژه آمریکا را در پی داشته است.

در این راستا، منابع اسرائیلی خبر دادند که درخواست صدور مجوز حمل سلاح از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست به ۱۰۰ هزار فقره رسیده است. این در حالی است که پیش از این، صهیونیست‌ها سالانه کمتر از ۳۰ هزار درخواست برای صدور مجوز حمل سلاح داشته‌اند.

پیش از این نیز، به بهانه کاهش روند عملیات‌های شهادت‌طلبانه مبارزان فلسطینی، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، روند صدور مجوز حمل سلاح را تسهیل کرده بود.

بر اساس آمار‌های منتشره از سوی مسئولان صهیونیستی، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، حدود ۱۲ هزار مجوز صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزایش ۲۸۰ درصدی داشته است.

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ تکذیب دروغ جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن»

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان رویداد مهم دیگر امروز جنگ گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی بود. به دنبال حملات موشکی جنبش حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، صهیونیست‌ها از بیم تلفات، در حال تخلیه شهرک‌های مرزی هستند.

خبرگزاری شهاب فلسطین به نقل از منابع اسرائیلی خبر داد که شهرک‌نشیان صهیونیست در حال تخلیه شهرک «کریات شمونا» هستند. رئیس شهرک مرزی «مارگالیوت» نیز در واکنش به این مسئله گفت حزب‌الله هر کاری که می‌خواهد با ما انجام می‌دهد. ما در حال تخلیه شهرک‌ها هستیم؛ ولی در طرف دیگر [مرز]، زندگی به‌صورت عادی در جریان است.

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ تکذیب دروغ جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن»

از طرف دیگر، سیر تحولات میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان همچنان روندی سعودی داشته و در تازه‌ترین آن سه نظامی صهیونیست در حمله حزب‌الله لبنان به هلاکت رسیدند. بر این اساس، شبکه «المیادین»، شب گذشته (جمعه)، جزئیات جدیدی از حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی با لبنان را منتشر کرد.

المیادین به نقل از منابع خود خبر داد که سه نظامی صهیونیست در حمله حزب‌الله به نیرو‌های پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی در مجاورت پایگاه «برانیت» به هلاکت رسیده‌اند و چهار نظامی دیگر هم مجروح شده‌اند؛ ضمن اینکه مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود «در پاسخ به حمله روز (پنجشنبه) گذشته [رژیم صهیونیستی] به خبرنگاران و غیرنظامیان در مجاورت موضع «العباد» که منجر به شهادت «عبدالله ربیع البقاعی» شد، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان یک گروه از نیرو‌های پیاده‌نظام اسرائیل را در نزدیکی پایگاه «برانیت» با موشک‌های مناسب هدف قرار دادند که در پی آن تعدادی کشته و زخمی شدند».

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ تکذیب دروغ جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن»

دروغگو خطاب کردن خبرنگار CNN آمریکا توسط فلسطینی‌ها اتفاق جالب توجه دیگر پانزدهمین روز عملیات «طوفان الاقصی» بود. بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «سارا سیندر»، خبرنگار CNN زمانی که روز گذشته در حال پوشش تظاهرات مردم شهر رام‌الله در کرانه باختری بود، با واکنش مردم خشمگین این منطقه روبه‌رو شد که به او به خاطر انتشار اخبار کذبی مبنی بر سر بریدن ۴۰ کودک اسرائیلی به دست مقاومت فلسطین در روز اول نبرد طوفان الاقصی شدیداً اعتراض می‌کردند.

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ تکذیب دروغ جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن»

اما تکذیب ادعای جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، رویداد بی‌سابقه امروز بود. در حالی که خبرگزاری رویترز گزارش داده است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید از تل‌آویو خواسته است تا عملیات زمینی احتمالی خود در غزه را تا زمان آزادی گروگان‌های بیشتر به تعویق بیندازد، کاخ سفید این موضع‌گیری رئیس جمهور آمریکا را پس گرفته است.

کاخ سفید در توضیح این موضوع گفته است که بایدن فکر می‌کرد که سوال یک روزنامه‌نگار در مورد تمایل او برای آزادی گروگان‌های بیشتر است و رئیس جمهور آمریکا چنین توضیحی را ارائه داده است.

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ تکذیب دروغ جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن»

حال که جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین به نیمه ماه رسیده است، عوارض و تبعات حمایت کورکورانه «جو بایدن» از تل‌‎آویو همچنان گریبانگیر مقامات دولت او است. بر این اساس، خبرگزاری آناتولی گزارش داده است که «جاش پل» مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید تعجیل و تاکید مکرر دولت بایدن برای تسلیح اسرائیل، باعث استعفای او از مقام خود شده است.

این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «آیا نمی‌توانیم برای یک بار هم که شده بایستیم و به این فکر کنیم که آیا رویکرد فعلی در قبال تسلیح اسرائیل واقعاً ما را به جایی می‌رساند یا نه؟».

«جاش پل» که فروش جهانی تسلیحات آمریکا را بررسی کرده است، گفت که به دلیل امتناع نهاد‌های آمریکایی از پذیرش درخواست او برای بررسی مخالفت با فروش سریع تسلیحات به اسرائیل، به کار ۱۱ ساله خود در وزارت خارجه پایان داده است.

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ تکذیب دروغ جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن»

در رویدادی دیگر، المیادین گزارش داده است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز همچنان مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند به طوری که محله الجنینه واقع در شرق شهر رفح و یک محله دیگر در مرکز شهر خان‌یونس در جنوب غزه دقایقی قبل شاهد حملات این جنگنده‌ها بود.

از طرف دیگر، تنها طی چند ساعت گذشته بیش از ۳۰ فلسطینی بی‌گناه در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه به شهادت رسیده‌اند. در این حملات تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی بر سر اهالی آن‌ها ویران شدند. حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی در شمال غزه به ویژه منطقه التوام و دیرالبلح در مرکز غزه نیز ادامه دارد.

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ تکذیب دروغ جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن»

بنابراین گزارش، ساعاتی پیش در تحولی تازه در جریان جنگ رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی، اخباری مبنی بر بازشدن گذرگاه «رفح» در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی منتشر شد. در این راستا، خبرنگار شبکه الجزیره مستقر در گذرگاه «رفح» اعلام کرد که «ما هم‌اکنون در حال مشاهده عبور نخستین کامل کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه «رفح» هستیم.» که این کامیون پس از عبور از گذرگاه رفح و بازرسی وارد نوار غزه خواهد شد.

البته ساعتی قبل نیز در خبری تکمیلی، رسانه‌ها اعلام کردند که گذرگاه رفح بار دیگر بسته شده است. مسئولان مصری، گذرگاه رفح را پس از ورود تنها ۲۰ کامیون حامل کمک‌های انسانی برای مردم نوار غزه بار دیگر بستند؛ البته خبرهای منتشره جدیدتر دلیل بسته شدن این گذرگاه را بمباران صورت گرفته از سوی اسرائیل عنوان کرده‌اند.

تخلیه شهرک اسرائیلی از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ تکذیب دروغ جنجالی رژیم صهیونیستی توسط «جو بایدن»

از طرف دیگر، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هشدار داده است که شهروندان «اسرائیلی» سریعاً مصر و اردن را ترک کنند. بر این اساس، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزارت خارجه این رژیم از اسرائیلی‌ها خواسته سریعا مصر و اردن را ترک کنند. در ادامه این بیانیه از صهیونیست‌‎ها خواسته شده از سفر غیرضروری به مراکش نیز خودداری کنند.

تخلیه شهرک «اسرائیلی» از ترس حملات حزب‌الله لبنان/ افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۴۳۸۵ نفر

خبر آخر اینکه مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (شنبه) در تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان غزه اعلام کرد که آمار شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به چهار هزار و ۳۸۵ نفر افزایش یافته که از این تعداد هزار و ۷۵۶ نفر از آن‌ها کودک و ۹۷۶ نفر هم زن هستند؛ ضمن اینکه تا این لحظه ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر در حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها