اجرای نمایش حماسی سردار جنگل در فرهنگسرای آئینه اراک

«کریم مقدسی» گفت: اجرای نمایش‌های حماسی با شیوه‌های جدید نمایشی نیاز جامعه‌ی امروز ما است.
کد خبر: ۶۲۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ - 21October 2023

اجرای نمایش حماسی سردار جنگل در فرهنگسرای آئینه اراکبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «کریم مقدسی» نویسنده و کارگردان نمایش سردار جنگل اظهار داشت: این مجلس نامه در سه پرده نوشته شده است، که پرده‌ی اول ورود و تبعید میرزا کوچک خان می‌باشد و پرده دوم گرفتن گیلان از دست استعمار گران روس و انگلیس است، و پرده سوم شهادت میرزا کوچک خان می‌باشد. این مجلس نامه به مدت ۱۰ شب از ۲۰ مهر تا ۳۰ مهر درسالن ورودی فرهنگسرای آئینه اراک از ساعت ۱۸ عصر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این مجلس نامه تلفیقی از شبیه خوانی و نمایش خیابانی است و نگارش این مجلس نامه دوسال طول کشیده است.

مقدسی گفت: موسیقی کار با استفاده از ساز‌های کوبه‌ای و ایجاد موسیقی حماسی است.

وی بیان داشت: این دومین بار است که این گونه مجلس نامه‌ها را در سطح کشور اجرا می‌کنم و برای اولین بار در استان اصفهان اجرا نموده ام.

مقدسی گفت: مجلس نامه‌ی گذشته که اجرا شد به عنوان سید مصطفی و خان مشک آباد نام داشت.

مقدسی افزود: بنده به مدت ۳۰ سال است که کار تعزیه و تئاتر انجام می‌دهم و سعی کردم در این مجلس نامه شیوه‌ی مدرنی از این نوع اجرا را به مخاطب ارائه دهم، حتی سعی کردم از دو گروه قهرمان و ضد قهرمان برای این مجلس نامه در قالب لباس‌های مدرن و امروزی در نظر بگیرم و از دو رنگ متضاد هم به عنوان نمادین برای تفکیک قهرمان و ضد قهرمان استفاده نمایم.

از جمله سوابق «کریم مقدسی» اجرای نمایش‌های میدانی: ولایت ثانی «مقام معظم رهبری»، خان مشک آباد «پدر امام راحل»، فتح خرمشهر «شهید جهان آراء» می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها