برگزاری راهپیمایی ده‌ها هزار نفری حامیان غزه در لندن

ده‌ها هزار نفر دیروز شنبه ۲۱ اکتبر در مرکز لندن راهپیمایی کردند تا بار دیگر ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی خواستار توقف بمباران و پایان محاصره غزه شوند.
کد خبر: ۶۲۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ - 22October 2023

برگزاری راهپیمایی ده‌ها هزار نفری حامیان غزه در لندنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، همزمان با کناره گیری ۶ تن از مقامات اسکاتلندی از عضویت در حزب کارگر انگلیس در اعتراض به سیاست‌های ضد فلسطینی تشکیلات رهبری این حزب انگلیسی، ده‌ها هزار نفر از حامیان فلسطین از ملیت‌ها و اقوام مختلف در شهر لندن با برگزاری تجمع اعتراضی جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ضد مردم بی پناه غزه را محکوم کردند و خواستار توقف بمباران و پایان محاصره غزه شدند.

شرکت کنندگان در همبستگی با مردم غزه در خیابان‌های لندن، شعار‌هایی را در حمایت از آزادی فلسطین سردادند. آن‌ها ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را در محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه حمل کرده و مراتب اعتراض شدید خود را از حمایت تمام قد دولت‌های غربی به ویژه انگلیس از رژیم تل‌آویو به نمایش گذاشتند.

حامیان فلسطین در این حرکت اعتراضی که از سوی ده‌ها گروه طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، آزادی کامل فلسطین و پایان نظام آپارتاید در این سرزمین را خواستار شدند.

این چهارمین تظاهرات اعتراضی در پایتخت انگلیس است که طی ۲ هفته گذشته برگزار می‌شود. گفتنی است که در تظاهرات امروز مدیران ارشد اتحادیه‌های کارگری به نمایندگی از میلیون‌ها کارگر انگلیسی و شماری از نمایندگان مجلس این کشور برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین حضور دارند.

همزمان با راهپیمایی حامیان غزه در خیابان‌های لندن، وبگاه انگلیسی «the national» اعلام کرد که به دنبال صدور فرمان ممنوعیت پوشش تجاوزگری رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه از سوی رهبری حزب کارگر انگلیس، ۶ تن از اعضای حزب کارگر در شهر گلاسکو در اعتراض به آئین نامه داخلی حزب از سمت خود کناره گیری کردند.

نمایندگان حزب کارگر در حوزه انتخابیه خود در شهر گلاسکو کلفن در نظر داشتند که در نشست ماهیانه جاری خود در از مردم بی پناه غزه در برابر جنایت رژیم صهیونیستی حمایت کنند، اما تشکیلات رهبری این حزب با ارسال رایانامه به اعضای محلی این حزب در گلاسکو دستور ممنوعیت بی قید و شرط از این نشست را صادر کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار