ما متحدیم/ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

اردوهای «راهیان‌نور» بستری برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است

«عباس‌زاده» با تأکید بر اینکه در راستای ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، اعزام به راهیان‌نور باید برای مردم نهادینه شود، گفت: در شرایط فعلی نیاز است که زمینه حضور دانشجویان و دانش‌آموزان برای استفاده بهتر از برنامه‌های فرهنگی راهیان‌نور فراهم شود تا بازخورد مثبت آن را شاهد باشیم.
کد خبر: ۶۲۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ - 22October 2023

استمرار اردوهای «راهیان‌نور» بستری جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علیرضا عباس‌زاده» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در جلسه قرارگاه استانی راهیان‌نور، اظهار داشت: در شرایط فعلی نیاز است که زمینه حضور دانشجویان و دانش‌آموزان برای استفاده بهتر از برنامه‌های فرهنگی راهیان‌نور فراهم شود تا بازخورد مثبت آن را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه باید آمادگی لازم برای پذیرش ۱۰ هزار نفر در قالب اردوهای راهیان‌نور فراهم شود، گفت: دانشگاه و آموزش و پرورش دو بخش اصلی در اعزام کاروان از سوی دستگاه‌های اجرایی هستند که باید به شکل مناسب مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای اعزام کارکنان ادارات استفاده کنیم تا سهمیه دو هزار نفر جذب شود، افزود: سالانه یک اردوی اعزام به راهیان‌نور از بین کارمندان نمونه می‌توان در دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کرد تا فارغ از برنامه تکلیفی بتوانیم در این زمینه به فرهنگ‌سازی کمک کنیم.

عباس‌زاده به راهیان‌نور دانشجویی و دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: اعزام دانشجویان و دانش آموزان به صورت ملی باید پیگیری شود و آموزش و پرورش هم باید در جذب اعتبار از وزارتخانه تلاش کند تا بعد از چند سال وقفه بتوان امسال برنامه‌ای در خور شأن برای اعزام دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه دانشگاه‌ها طبق قرارگاه مشترک وزارت علوم است که براساس استقبال دانشجویان می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد، متذکر شد: در راستای ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، اعزام به راهیان‌نور باید برای مردم نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار