با حضور جمعی از حقوقدانان برگزار شد؛

نشست بررسی ابعاد حقوقی جنایت رژیم‌صهیونیستی در اردبیل

نشست بررسی حقوقی ابعاد حقوقی جنایت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی با حضور جمعی از حقوقدانان در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ - 22October 2023

به گزارش  خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، نشست بررسی حقوقی ابعاد حقوق جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به مراکز درمانی غزه  امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از حقوق ‌دانان اردبیلی در مهدیه اردبیل برگزار شد.

 «مهدی اسماعیلی» وکیل پایه یک دادگستری در این نشست به تاریخچه رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد و گفت: با اینکه نام رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به عنوان یک دولت به ثبت رسیده است ولی این رژیم طبق اسناد و مدارک و شواهد یک رژیم جعلی بوده و در نظر جمهوری اسلامی ایران رد است چراکه اساس و مبنای آن غلط است.

وی به تاریخچه ایجاد رژیم صهیونیستی اشاه کرد و گفت: شاکله اصلی ایجاد این رژیم جعلی با نوشت کتاب دولت یهود ریخته شد.

این وکیل اردبیلی سخنرانی‌های هرتزل از بنیانگذاران رژیم جعلی صهیونیستی را  یادآور شد و گفت: در اواخر امپراطوری عثمانی سران رژیم صهیونیسیتی با اعزام نماینده‌ای به دربار سلطان عثمانی خواستار خریداری زمین‌های فلسطین که آن زمان تحت نظر امپراطوری عثمانی بود شدند که با مخالفت سلطان عثمانی روبه‌رو شدند.

وی به راه‌اندازی جریان‌های پان در امپراطوری عثمانی توسط دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با کمک انگلیس وارد سرزمین فلسطین شد و با قتل و غارت قسمتی از فلسطین را به اشغال خود درآورد.

وی با بیان اینکه بنیان رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بر پایه قتل و نسل کشی بنا نهاده شده است، گفت: از 75 هزار مسلمانی که در حیفا بود به غیر از 3هزار نفر که برای انجام امور زنده نگه داشته شدند بقیه به طرق مختلف قتل عام شدند.

اسماعیلی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین و معاهدات بین‌المللی پایبند نیست گفت: رژیم صهیونیستی در حاکمیت سیاسی قید و بند ندارد.

 سید حاتمی در ادامه این نشست به تشریح جرائم بین‌المللی پرداخت و گفت: بر اساس اسناد و مدارک موجود جنایت رژیم صهیونیستی در نواز غزه از جنایات جنگی محسوب شده و قابل طرح در مجامع بین‌المللی حقوقی است.

وی به تشریح جزئیات جرائم بین المللی پرداخت و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در ابعاد نسل کشی، جرائم جنگی، تجاوز به خاک کشور و جنایات جنگی از قابلیت شکایت و محکومیت صدرصدی برخوردارد است.

این حقوقدان اردبییل خواستار پیگیری شکایت مجامع حقوقی داخل و خارج کشور از رژیم صهیونیستی شد و گفت: وظیفه انسانی حقوقدانان جهان است که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت را کنار گذاشته و با دلایل و اسناد کافی که در این‌خصوص وجود دارد در مجامع جهانی بین‌المللی به داد ملت مظلوم فلسطین رسیده و با محکوم کردن این رژیم کودک‌کش به ظلم و ستم 75 ساله  در این منطقه پایان دهند.

زارع جعفری از حقوقدانان اردبیلی حاضر در این نشست نیز به اعلامیه ها وکنوانسیون‌های بین‌المللی صلح در جهان اشاره کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در مقابل دوربین‌های خبرنگاران اتفاق افتاده و جای شک و ترددیدی در این‌خصوص نیست.

وی به سو استفاده آمریکا از حق وتو اشاره کرد و گفت: تمام قطعنامه‌هایی که توسط سازمان ملل، شورای امنیت در خصوص رژیم صهیونیستی مصوب شده به طور یک‌جانبه توسط آمریکا وتو  و رد شده است که این مخالف با اعلامیه‌های صلح است.

زاع جعفری خواستار اتحاد مجامع حقوقی و کنوانسیون‌های صلح جهانی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی شد و گفت:  امروز با وجود همه شوهد و قرائن سکوت مجامع جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی جایز نبوده بلکه شریک جرم این رژیم در تداوم جنایات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها