یادداشت/ محمد ایمانی

دموکرات‌ها در جنایت جنگی فرقی با جمهوری‌خواهان ندارند

برخی غربگرایان منطبق با عملیات فریب آمریکا ادعا می‌کردند جمهوری‌خواهان، جنگ‌طلب و جنایتکار هستند، اما دموکرات‌ها نه!
کد خبر: ۶۲۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ - 22October 2023

دموکرات‌ها در جنایت جنگی فرقی با جمهوری‌خواهان ندارندگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس - محمد ایمانی؛ سال‌ها وقت صاحب نظران، صرف پاسخ به یک گزاره دروغین شد؛ برخی غربگرایان منطبق با عملیات فریب آمریکا ادعا می‌کردند جمهوری‌خواهان، جنگ‌طلب و جنایتکار هستند، اما دموکرات‌ها نه!

سعی می‌شد تصویری انسانی و ضد جنگ از دموکرات‌ها ساخته شود و حال آن‌که دولت‌های دموکرات، بانی بسیاری از کودتا‌ها، ترور‌ها، جنگ‌ها و جنایت‌های گوناگون در کشور‌های گوناگون بودند.

روتوش چهره سیاه دموکرات‌ها، اکنون با جنایت علیه مردم بی‌دفاع غزه که فرماندهی آن بر عهده دولت دموکرات بایدن است، از بین رفته و شرمندگی و بدنامی آن بزک کاری نافرجام، برای غربگرایان خواهد ماند.

در مورد ایران خودمان، دولت دموکرات اوباما در حالی که پالس مذاکره و تعامل و تنش‌زدایی می‌فرستاد، در زمینه ترور دانشمندان هسته‌ای (مانند شهیدان شهریاری و علیمحمدی) و خرابکاری علیه تاسیسات نطنز و تحریم علیه ایران فعال بود.

تحریم‌های موسوم به فلج‌کننده و بخش مهمی از تحریم‌های پسابرجامی، سوغات دموکرات‌ها یا حاصل همراهی کامل آن‌ها با جمهوری‌خواهان در کنگره بود.

قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت که در حمایت از فتنه سبز تصویب شد و جامع شدیدترین فشار‌ها در زمینه انرژی، دسترسی ایران به منابع مالی، و کشتیرانی و حمل‌ونقل هوایی بود، در دولت اوباما طراحی شد.

فشار برای کاهش صادرات نفت ایران، تمدید تحریم‌های داماتو تحت عنوان قانون «آیسا»، با همراهی مطلق دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در کنگره امکان‌پذیر شد.

فتنه مهیب گروه‌های تروریستی در عراق و شام (جنگ نیابتی در عراق و سوریه) را دولت دموکرات اوباما عَلَم کرد، همچنان‌که جنگ‌افروزی و نابودی لیبی و حمایت بی‌دریغ از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، دردولت اوباما انجام شد و حالا در دولت بایدن به شکل صریح‌تر، تداوم پیدا کرده است.

در تمام جنگ‌های مهم در قرن بیستم- جنگ جهانی اول و دوم، جنگ کره و ویتنام - دموکرات‌ها بوده‌اند که آمریکا را وارد جنگ کرده‌اند. هری ترومن، تنها رهبر جهان است که از بمب هسته‌ای استفاده کرده است.

جنگ و جنایت کم‌سابقه در ویتنام را هم جان اف کندی فرماندهی می‌کرد. همچنین است جنگ در یوگسلاوی (کوزوو و صربستان) با مدیریت دولت بیل کلینتون. به این فهرست می‌توان نقش‌آفرینی در جنگ داخلی در سومالی و جنایات جنگی در افغانستان، یمن و لیبی را اضافه کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها