مدیر مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از والاترین جلوه‌های ارزش‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین‌ «گوهری بهابادی» گفت: جامعه روحانیت بالاترین سهم در جریان پیروزی انقلاب و حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس دارد. هم اکنون نیز حوزه‌های علمیه، نگاه ویژه‌ای در تربیت و آموزش طلاب به منظور حرکت تخصصی و علمی در تمامی سطوح نظام اسلامی را دارند.
کد خبر: ۶۲۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ - 23October 2023

دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از والاترین جلوه‌های ارزش‌های اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، جلسه همکاری طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و علمی با مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین «علی گوهری بهابادی» مدیر مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: جهاد تبیین به معنای بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای تبلیغ و بیان کردن دین خدا و ارزش‌های اسلامی است. دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از والاترین مظاهر و جلوه‌های ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: جامعه روحانیت بالاترین سهم در جریان پیروزی انقلاب و حماسه آفرینی‌های دوران دفاع مقدس دارد. هم اکنون نیز حوزه‌های علمیه، نگاه ویژه‌ای در تربیت و آموزش طلاب به منظور حرکت تخصصی و علمی در تمامی سطوح نظام اسلامی را دارند.

در ادامه جلسه سرهنگ پاسدار «مهدی الهی راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ضمن تقدیر از حضور و همکاری‌های بی دریغ حوزه‌های علمیه در برنامه‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران هویت اصلی این نظام و کشور هستند. ما به جهانیان نشان دادیم باید در مقابل ظلم و بی‌عدالتی‌ها ایستاد، هر چند راه سخت و دشورای است، اما با تلاش و مجاهدت توانستیم در منطقه و تمام جهان منشأ اثر باشیم.

الهی‌راد گفت: با توجه به ظرفیت علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه استان با طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌هایی شامل؛ نشست‌های بصیرتی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و طلاب و روحانیون در حوزه‌های علمیه، تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه، بهره‌گیری از روحانیون رزمنده در انجمن راویان دفاع مقدس، برگزاری جشنواره جوانان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت، ارائه دو واحد درس دفاع مقدس در حوزه علمیه، یادواره شهدای طلبه و نقش حوزه‌های علمیه استان در دفاع مقدس و بسیاری از برنامه‌های شاخص و محوری دیگر، در جهت پیشبرد و تحقق گام دوم انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها