رییس پلیس فتای اردبیل:

۹۲ درصد پرونده‌های پلیس فتا کشف شده است

سرهنگ «قهرمان‌طالع» گفت: در ۶ ماهه امسال ۹۲ درصد پرونده‌های ورودی به پلیس فتا در استان اردبیل کشف و مجرمان تحویل مراجع قضایی شدند.
کد خبر: ۶۲۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ - 23October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، سرهنگ «علی قهرمان‌طالع» رییس پلیس فتای اردبیل دیروز (یکشنبه) در جریان بازدید از بخش‌های تخصصی پلیس فتا در اردبیل اظهار داشت: با تلاش و پیگیری پلیس فتا بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال پول مال‌باختگان به حساب آنها بازگشت داده شده تا جلوی سوءاستفاده مجرمان گرفته شود.

وی تصریح کرد: پلیس فتا در کوتاه‌ترین زمان و به دنبال گزارش‌های مردمی به پرونده‌های مورد نظر وارد شده و سعی بر این بوده تا در اولین فرصت مجرمان شناسایی و نسبت به کشف جرم مورد نظر و رخ داده در فضای مجازی اقدام شود.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل عمده جرایم فضای مجازی و رایانه‌ای را سرقت با روش‌های مختلف و شگردهای متنوع اعلام کرد و گفت: برخی از مجرمان با برقراری تماس تلفنی با افراد مورد نظر آنها را از برنده شدن در مسابقات مختلف مطلع می‌کنند تا از این طریق با دریافت اطلاعات بانکی آنها نسبت به تخلیه حساب اقدام کنند.

قهرمان‌طالع افزود: نباید همشهریان به تماس‌گیرندگان بی‌نام و نشان و فاقد اطلاعات معتبر اعتماد کنند چرا که این اعتماد سوءاستفاده‌های بسیاری را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً نیز عده‌ای با دریافت اطلاعات حساب بانکی اشخاص و گروه‌های مختلف سعی دارند تا از حساب بانکی آنها مبالغی را برداشت کنند که عمده شکایت وارد شده به پلیس فتا نیز در همین زمینه بوده است.

قهرمان‌طالع بیان داشت: پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۶ در خدمت مردم است و انتظار داریم همشهریان از اعتماد به افراد فرصت‌طلب و سودجو که در فضای مجازی منتظر سوءاستفاده هستند، دوری کنند و اطلاعات بانکی و شخصی خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل اضافه کرد: عمده پرونده‌های ورودی به پلیس فتا در کوتاه‌ترین زمان منجر به کشف حقایق و مجرمان شده و به سرعت این افراد مجرم تحویل مراجع قضائی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار