مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

بهترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار، مرکز فرهنگی دفاع مقدس است

«اسمعیلی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین، بهترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل جدید استان است.
کد خبر: ۶۲۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 23October 2023

بهترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار، مرکز فرهنگی دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین‌، «سمیه اسمعیلی» مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست تخصصی کمیته سوژه یابی دفاع مقدس که امروز (دوشنبه) در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در جهت تبیین رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی ضروری است.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدس، می‌توان قشر‌های مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان را بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت و سیره و منش شهدا آشنا کرد.

اسمعیلی گفت : ماموریت‌های فرهنگی مشترکی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین و ‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین وجود دارد که همین مطلب تقویت همکاری‌ها را جهت اجرایی شدن این ماموریت‌ها دو چندان می‌کند.

اسمعیلی با اشاره به سوژه‌یابی محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان قزوین گفت: بنیاد شهید استان قزوین آثار متنوع و متعددی از جمله فیلم مصاحبه‌های والدین و همسران شهدا را دارد که می‌تواند در اختیار کارشناسان حفظ آثار قرار دهد تا از آن‌ها سوژه‌یابی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: باید در روایت‌گری دفاع مقدس، ماهیت و اصالت آنچه شهدا انجام دادند حفظ شود تا آحاد جامعه بیشتر به اقدامات ارزشی این عزیزان پی ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها