سرپرست فرمانداری رشت:

۱۷ هزار نفر از مردم رشت در طرح شهید سلیمانی بیمه شدند

«‌عاشوری» از بیمه‌شدن ۱۷ هزار نفر از ساکنان مناطق کمتر برخوردار شهرستان رشت خبر داد و گفت: این افراد در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی به‌صورت رایگان بیمه شدند و از مزایای آن استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱ - 23October 2023

۱۷ هزار نفر از مردم رشت در طرح شهید سلیمانی بیمه شدندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «‌کیا عاشوری» سرپرست فرمانداری رشت در دیدار با مدیر و کارکنان سازمان بیمه سلامت شهرستان رشت با تأکید بر اینکه اراده قطعی دولت سیزدهم برای ارائه بهترین خدمات بخصوص در حوزه دارو و درمان که مستقیماً با سلامت جامعه ارتباط دارد، اظهار داشت: پوشش رایگان پنج دهک اول جامعه، پوشش درمان ناباروری و تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در بیمه سلامت نقطه درخشان خدمات جهادی دولت مردمی سیزدهم در این حوزه است.

وی با اشاره به آخرین پالایش صورت‌گرفته در حوزه آماری و کسر تعدادی از بیمه‌شدگانی که فاقد اعتبار یا تحت پوشش بیمه‌ای دیگر هستند و با یکدیگر هم‌پوشانی دارند، گفت: تعداد ۴۳۵ هزار و ۱۵۱ نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت شهرستان رشت تحت پوشش اداره بیمه سلامت هستند.

سرپرست فرمانداری رشت افزود: از این تعداد ۳۳۰ نفر اعم از روستائیان، ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از بیست هزار نفر، افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و پنج دهک پایین جامعه که شهری هستند تحت پوش بیمه سلامت قرار دارند که به‌صورت رایگان مشمول استفاده از خدمات بیمه‌ای بوده و حق بیمه آنان توسط دولت پرداخت می‌گردد.

عاشوری از بیمه‌شدن ۱۷ هزار نفر از ساکنان مناطق کمتر برخوردار شهرستان رشت با همکاری سپاه ناحیه مرکزی رشت و مشارکت نیروهای بسیج در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این افراد به‌صورت رایگان بیمه شدند و از مزایای آن استفاده می‌نمایند.

وی تصریح کرد: اداره بیمه سلامت شهرستان با ۸۲۸ مؤسسه شامل پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و بیمارستان‌ها در حال ارائه خدمات بیمه‌ای به این جمعیت بیمه شده در سطح مرکز استان هستند.

سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر اینکه در دو سال ابتدایی آغاز فعالیت دولت سیزدهم گام‌های امیدبخشی برای تحقق عدالت در حوزه درمان و نظام سلامت کشور برداشته شده است، افزود: تلاش همکاران در حوزه بیمه سلامت قابل‌تقدیر است و بایستی با استفاده از ظرفیت دهیاران، پایگاه‌های بسیج و فعالان اجتماعی و همراهی بخشداران برای ترویج و آگاهی‌سازی عمومی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه توسط دولت مردمی ایران قوی، برنامه‌ریزی و اقدام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها