رییس کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی:

کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی به دنبال کارهای نمایشی نیست

جمال‌پور گفت: کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی به هیچ عنوان دنبال کارهای نمایشی نیست.
کد خبر: ۶۲۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 24October 2023

کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی به دنبال کارهای نمایشی نیستبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «میکائیل جمال‌پور» رییس کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولین دوره کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در سال ۷۴ برگزار شد و اکنون پس از گذشت ۲۸ سال، دومین دوره آن برگزار می‌شود و فاصله بسیار طولانی است.

وی افزود: وجود ۱۰ هزار شهید در استان اقتضا می‌کند که حداقل هر دهه یک کنگره به نام این شهیدان و در راستای احیای فرهنگ و آرمان‌های مقدسی که به خاطر آن‌ها شهید شده‌اند، جهت تذکر، یادآوری و انتقال این مفاهیم به نسل‌های بعدی برگزار شود.

رییس کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: برگزاری دومین دوره کنگره به خاطر شرایط کرونایی سال‌های قبل به تعویق افتاد، اما ظرفیت‌های استان طی دو سال گذشته در راستای برگزاری این کنگره جمع بندی شده و کمیته‌های بسیاری از جمله کمیته علمی در حال فعالیت هستند.

جمال پور خاطرنشان کرد: کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در سطح استانی برگزار می‌شود و تعداد ۱۵ پیش نشست علمی، پیرامون دفاع مقدس در موضوعات متنوع در نهادهای مختلفی چون نیروی انتظامی، سازمان جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها در تبریز برگزار شده و عملکرد سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس به ویژه از نظر علمی و نه کارکرد کلی، مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: رونمایی از این نشریه در جریان برگزاری کنگره به انجام می‌رسد و تلاش می‌کنیم شماره نخست آن تا پایان امسال به زیور چاپ آراسته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها