برگزاری مراسم بزرگداشت پدر شهید بنی‌حسن در قم

مراسم بزرگداشت پدر شهید علیرضا بنی‌حسن از شهدای والامقام ارتش، با حضور مسوولان و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ - 24October 2023

مراسم بزرگداشت پدر شهید ارتش «بنی حسن» در قم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت مرحوم «اسدالله بنی‌حسن» پدر بزرگوار شهید ارتش «علیرضا بنی‌حسن» از شهدای والامقام ارتش، با حضور مسوولان و خانواده‌های معظم شهدا در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی‌بن جعفر‌(ع) قم برگزار شد.

در مراسم فوق، مسوولانی از استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و فرماندهان و کارکنان یگان‌های ارتش مستقر در قم حضور داشتند.

پیکر مرحوم بنی حسن پس از تشییع باشکوه در قطعه ایثارگران گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

علیرضا بنی‌حسن فرزند اسدالله متولد اول مهر سال ۱۳۳۶ در سلفچگان قم بود. خانواده شهید به‌دلیل شغل نظامی پدر از همان کودکی به قم نقل مکان کردند و وی تحصیلات خود را تا سطح متوسطه در قم به اتمام رسانید.

از آن‌جا که عشق خدمت به وطن در دل این «علیرضا» عزیز نهفته بود، در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۵۵ جذب ارتش شد و تحصیلات نظامی خود را در دانشکده ارتش آغاز و پس از اتمام تحصیلات، خدمت خود را در نقاط مختلف کشور ادامه داد.

علیرضا بنی‌حسن به‌عنوان فرمانده گروهان سوم زرهی گردان ۲۴۲ لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهداء (ع) در منطقه «نهرعنبر» از توابع بخش «موسیان» شهرستان «دهلران» در استان ایلام مشغول خدمت بود که در تاریخ هشتم تیر سال ۱۳۶۷ بر اثر ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار