مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

سد بالاخانلو امسال آماده آبگیری می‌شود

ستوده گفت: باتلاش شبانه‌روزی عوامل پیمانکار، مشاور و کارفرما و حمایت‌های مدیران ارشد استانی و وزارت نیرو، سد بالاخانلو با هدف تامین آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان امسال آماده آبگیری می‌شود.
کد خبر: ۶۲۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ - 24October 2023

سد بالاخانلو امسال آماده آبگیری می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین‌، «منصور ستوده» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در حاشیه بازدید مدیر سازمان حسابرسی استان قزوین و نمایندگان این سازمان در شرکت آب منطقه‌ای از روند اجرایی پروژه احداث سد بالاخانلو اظهار داشت: این سد، با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان و بهبود آبیاری ۴۲۰۰ هکتار از اراضی پایین در تلفیق با منابع آب زیرزمینی بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است. 

وی افزود: تغذیه مصنوعی، کنترل سیلاب‌های فصلی رودخانه و تامین حقابه و حفظ محیط زیست از دیگر اهداف ساخت این سد می‌باشد.  

ستوده با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی پروژه احداث سد بالاخانلو گفت: این سد در حال حاضر بیش از ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی بدنه سد نیز ۹۳ درصد بوده و با این روند اجرایی مناسب و البته حمایت های مدیران ارشد استانی و وزارت نیرو بزودی سد بالاخانلو آماده آبگیری می‌شود.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر کلیه جبهه‌های کاری در این پروژه فعال بوده و تعداد ۱۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در کارگاه این سد به همراه ۱۵۵ نفر نیرو مشغول به فعالیت می‌باشند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: برآورد ریالی این پروژه حدود هزار میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تامین شده و با توجه به قرار گرفتن این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار آبرسانی وزارت نیرو، پیش بینی می‌شود در ادامه نیز اعتبارات مناسبی جهت تسریع در روند اجرایی پروژه تامین شود. 

ستوده در پایان با اشاره به احداث تصفیه خانه و خط انتقال این پروژه نیز عنوان کرد: قرارداد با پیمانکار خط انتقال این سد نیز منعقد شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه به منظور شروع عملیات اجرایی است که مستلزم تامین اعتبارات مورد نیاز به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان است. 

سد بالاخانلو در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی بوئین زهرا با ارتفاع ۶۸ متر از بستر و حجم مخزن ۳۸.۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است.    

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار