فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

رصد و پایش تصویری مرزها با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند الکترونیکی، اپتیکی و پهپادها

سردار گودرزی گفت: با استفاده از تجهیزات، امکانات و به‌ویژه سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی، مرز‌ها به صورت بسیار منسجم رصد و پایش می‌شوند و در این راستا امنیت بسیار خوبی در مناطق مرزی حاکم است.
کد خبر: ۶۲۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۳ - 25October 2023

رصد و پایش تصویری مرزها با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند الکترونیکی، اپتیکی و پهپادهاسردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه امروز با سازوکاری که در انتظامی کشور برای ساختار مرزبانی دیده شده، مرز‌های طولانی کشورمان از ثبات و امنیت پایداری برخوردار است، اظهار داشت: با استفاده از تجهیزات، امکانات و به‌ویژه سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی، مرز‌ها به صورت بسیار منسجم رصد و پایش می‌شوند و در این راستا امنیت بسیار خوبی در مناطق مرزی حاکم است.

سردار گودرزی ادامه داد: امروز فرماندهی کل انتظامی از نقطه صفر مرزی تا شهر‌ها و روستا‌های بزرگ و کوچک متولی تامین نظم و امنیت کشور است و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم کرده و تمام قد در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده است.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه مرزبانان گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا هستند، گفت: هم به لحاظ ارتقاء سطح توان عملیاتی و هم آموزش‌هایی که با تمرین و ممارست تبدیل به مهارت شده و هم تجهیزات جدیدی که در ساختار مرزبانی انتظامی کشور دیده شده مثل سیستم‌های هوشمند الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی و سیستم‌هایی که تصاویر مرز را به صورت لحظه‌ای در سطوح مختلف در مرکز فرماندهی و کنترل نظارت می‌کنند، پاسگاه ها، برجک‌ها و گروهان‌ها و یگان‌های تکاوری که در یگان‌های مرزی هستند و هماهنگی که با نیرو‌های مسلح و خاصه با انتظامی استان‌های ۱۶ گانه مرزی کشور دارند از ثبات لازم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ما در بحث هوشمندسازی اقدامات خیلی اثرگذار و مهمی را تدارک دیده‎ایم، هم تجهیزات نوین و لازم مرز‌ها که با دست توانمند فرزندان برومند کشورمان تدارک دیده شده در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و همچنین ساختار این هوشمندسازی را داریم تدارک می‌بینیم و ان‌شاءالله با این ساختار و تربیت نیروی انسانی متخصص و فنی به فضل الهی مرز‌های ما به سمت ثبات بیشتری پیش می‌رود.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: ما در بحث دیپلماسی مرزی با کشور‌های همسایه در نهایت هماهنگی و هم افزایی هستیم و هیچ مشکل امنیتی که قابل حل نباشد با کشور‌های همسایه نداریم.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانی فراجا با درک صحیح از شرایط و موقعیت حساس کشور و همچنین بسیج همه توان و ظرفیت‌های انسانی، مادی و معنوی خود و ایثار و از خودگذشتگی ماموران خدوم، در میدان پاسداری از امنیت و آرامش مردم، حضوری فعال یافته و با صلابت، قاطعیت، قدرت و اقتدار در مقابل قانون ستیزان، جامعه گریزان، هنجارشکنان و عوامل مخل نظم و امنیت جامعه ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها