قطر نسبت به ادامه بمباران غزه توسط اسرائیل هشدار داد

نماینده قطر در سازمان ملل گفت: ادامه حملات اسرائیل به غزه پیامد‌های خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ - 25October 2023

قطر نسبت به ادامه بمباران غزه توسط «اسرائیل» هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل که درباره تحولات فلسطین و لزوم دستیابی به یک آتش‌بس برگزار شده بود، نماینده قطر در سازمان ملل اظهار داشت: «ادامه حملات اسرائیل به غزه پیامد‌های خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت و بر اهمیت همکاری به منظور مهار خشونت و درگیری‌ها تاکید داریم.»

نماینده قطر همچنین افزود: «قطر کانال‌های ارتباطی خود را با تمامی طرف‌ها باز نگه داشته است، هرچند بیانیه امروز اسرائیل در رابطه با سیاسی‌سازی حمایت انسانی قطر به غزه را محکوم می‌کنیم. قطر مصمم به ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری به مردم غزه است.»

نماینده قطر همچنین با انتقاد از شورای امنیت گفت: «از اینکه شورای امنیت نتوانسته قطعنامه‌ای در رابطه با تحولات در غزه اتخاذ کند، ابراز تأسف می‌کنیم. صلح حتی در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط نیز همچنان ممکن است.»

در این نشست همچنین زیر امور خارجه عربستان که در شورای امنیت حضور داشت، حمله به غیرنظامیان را به صراحت محکوم کرد و گفت که کشورش خواستار توقف جنگ و آزادی اسرا است.

وزیرخارجه عربستان در این ارتباط گفت: «سکوت شورای امنیت در قبال بحران‌های تکراری امری غیرقابل قبول است و مسئولیت طولانی شدن بحران متوجه این سازمان است. سیاست تعامل دوگانه پیامد‌های خطرناکی دارد که از حد و مرز بحران کنونی در غزه فراتر خواهد رفت.»

به گفته وزیر خارجه عربستان، شورای امنیت از تصویب قطعنامه‌ای که به حل بحران در غزه منجر شود، عاجز است و این نهاد مسئول تأخیر در حل قضیه فلسطین است.

وزیرخارجه عربستان همچنین افزود: «در تلاش برای ایجاد آینده‌ای بهتر برای منطقه خواهیم بود تا وضعیت بهتری را برای نسل‌های بعدی به ارمغان بیاورد. نادیده گرفتن اسباب و دلایل منازعه فلسطینی اسرائیلی هرگز به تحقق صلحی عادلانه نمی‌انجامد.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار