دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حماسه «نسل سلیمانی» در میدان فلسطین+ تصاویر

دانش‌آموزان تهرانی امروز به میدان فلسطین آمدند تا به دانش‌آموزان فلسطینی بگویند که اگرچه بین ما و شما کیلومترها فاصله است و شما سال‌هاست که در محاصره رژیم‌صهیونیستی قرار دارید؛ اما درد دین و غیرت انسانیت این فاصله‌ها را از بین برده است.
کد خبر: ۶۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 25October 2023

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: اگرچه خبیثان عالم بزرگ‌مردی همچون حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند؛ اما آن‌ها غافل از این بودند که از این خون جوانه‌هایی خواهد رویید که هرکدام در آینده قاسم سلیمانی‌های دیگری خواهند شد و ضمن گرفتن انتقام او، اهدافش را نیز محقق کرده و قدس را آزاد خواهند کرد؛ این نکته را امروز دانش‌آموزان تهرانی در میدان فلسطین در برابر دیدگان همه به نمایش گذاشتند و در حالی که تصاویر سردار دل‌ها را در دست داشتند و روی کلاه‌شان نوشته شده بود «نسل سلیمانی»، مقابل دوربین‌های رسانه‌ها، فریاد «مرگ‌بر آمریکا» و «مرگ‌بر اسرائیل» سر دادند و ضمن حمایت از دانش‌آموزان فلسطینی، برای رژیم‌صهیونیستی خط‌ و نشان کشیدند که «حریفت منم!».

دانش‌آموزان تهرانی امروز به میدان فلسطین آمدند تا به دانش‌آموزان فلسطینی بگویند که اگرچه بین ما و شما کیلومترها فاصله است و شما سال‌هاست که در محاصره رژیم‌صهیونیستی قرار دارید؛ اما درد دین و غیرت انسانیت این فاصله‌ها را از بین برده است و با وجود این‌که ما نمی‌توانیم در کنار شما دانش‌آموزان فلسطینی باشیم؛ ولی در پشت نیمکت‌های تحصیلی، قلب‌مان برای شما مظلومان می‌تپد؛ لذا برای ساعاتی نیمکت‌ها و درس و مشق خود را رها کرده‌ایم تا درس «انسانیت» فرا گرفته و آن را به همه جهانیان منتقل کنیم.

حماسه «نسل سلیمانی» در میدان فلسطین

امروز از همان ساعات اولیه صبح، در حالی که خبر‌ها از رسیدن آمار شهدای غزه به بیش از ۶ هزار نفر حکایت داشت، دانش‌آموزان اعم از دختر‌ها و پسرها، با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران و همچنین دست‌نوشته‌ها و پوسترهایی، گروه‌به‌گروه وارد میدان فلسطین شده و با سردادن شعار‌هایی نظیر «مرگ‌بر آمریکا»، «مرگ‌بر اسرائیل»، «فسطین پیروز است، اسرائیل نابود است» و... حمایت خود را از دانش‌آموزان فلسطینی اعلام کرده و با به آتش کشیدن نماد‌های آمریکا و رژیم‌صهیونسیتی، انزجار خود از جنایات‌جنگی صهیونیست‌ها با پشتیبانی شیطان بزرگ در غزه اعلام کردند.

زمانی که حضور دانش‌آموزان در میدان فلسطین به اوج خود رسید و بخش‌های مختلف برنامه یکی‌یکی اجرا شد، نوبت به سخنرانی حاج حسین یکتا، رزمنده و راوی دوران هشت سال دفاع مقدس رسید. حاج حسین یکتا در سخنانی با اشاره به جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) که سال ۱۳۴۲ فرموده بودند یاران من در گهواره‌ها هستند، اظهار داشت: یاران در گهواره امام خمینی (ره) در آن سال‌ها، امثال شهیدان «محمدحسین فهمیده»، «بهنام محمدی» و «مهرداد عزیزاللهی» شدند.

حماسه «نسل سلیمانی» در میدان فلسطین

این راوی دوران دفاع مقدس با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دانش‌آموزان فرموده‌اند، نسل شما نسلی است که قرار است این انقلاب را به اوج برسانید، افزود: شما درحالی که روی کلاه‌های‌تان نوشته شده است «نسل سلیمانی»، یک روز شعر «سلام فرمانده» را خواندید و گفتید که «عهد می‌بندم حاج قاسمت بشم» و امروز رژیم‌صهیونیستی دارد می‌بیند آن‌هایی که در نهایت کار دشمن را تمام خواهند کرد، به میدان آمده‌اند. امروز آن‌هایی که قرار است انقلاب اسلامی را به اوج رسانده و کار دشمن را تمام کنند، پشت دیوار‌های بیت‌المقدس هستند همان‌گونه که یاران در گهواره امام خمینی (ره) پشت دیواره‌های بصره کار دشمن را تمام کردند.

حاج حسین یکتا ادامه داد: این‌روزها، روز‌هایی است که باید حواس‌مان را جمع کنیم و هرکسی در کلاس درس حواسش پرت شود، از درس عقب می‌ماند؛ در دفاع مقدس هرکس حواسش جمع بود به لقاءالله رسید و این‌روز‌ها نیز روز‌هایی است که باید حواس خود را جمع کنیم تا به خیمه حضرت بقیة‌الله (عج) برسیم؛ امثال ما از لقاءالله جا ماندیم؛ اما شما حواس‌تان باشد که از خیمه حضرت بقیة‌الله (عج) جا نمانید.

وی با بیان این‌که خون حاج قاسم سلیمانی امروز درحال اثر کردن است، گفت: یک روزی خون امثال شهیدان محمدحسین فهمیده، بهنام محمدی و مهرداد عزیزاللهی در غربت ریخته شده و خون این شهیدان و کودکان شهید فلسطینی، موجب بیدار شدن همه دنیا شد.

حماسه «نسل سلیمانی» در میدان فلسطین

حاج حسین یکتا خطاب به دانش‌آموزان حاضر در میدان فلسطین، تأکید کرد: امروز که آمده‌اید تا اعلام بیعت و اعلام آمادگی کنید، فریاد شما به همه دنیا خواهد رسید که نسل سلیمانی بیدار و پای کار است؛ اگر خون حاج‌قاسم ریخته شد، فتح عظیم در راه است؛ بنابراین خوب درس بخوانید و حرف پدر و مادر‌های خود را گوش کنید.

این راوی دوران دفاع مقدس، با توصیه دانش‌آموزان به اقامه نماز، رفاقت با خدا و دوستی صادقانه، گفت: شما به‌عنوان «نسل سلیمانی»، به دشمن این پیام را می‌رسانید که حاج قاسم هنوز زنده است و اگر پرچم از دست یک پرچمدار افتاد، پرچمداران زیاد دیگری نیز هستند و پرچم او را برداشته‌اند و آمده‌اند تا اعلام بیعت و آمادگی کرده و منتظر فرمان حضرت آقا هستند؛ لذا امروز کینه‌ها و غضب‌های خود را در سینه‌های‌تان حفظ کنید.

صحبت‌های حاج حسین یکتا که به پایان رسید، هنوز عده‌ای از دانش‌آموزان درحال ورود به میدان فلسطین بودند و شور ضدصهیونیستی حاکم در میان «نسل سلیمانی» درحال افزایش بود؛ تا جایی که برخی از دانش‌آموزان همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، بر سر یکدیگر سربند می‌بستند و برخی دیگر نیز روی دست‌ها و صورت‌های خود، پرچم فلسطین را نقاشی کرده بودند؛ همچنین برخی دیگر از دانش‌آموزان نیز در گوشه و کنار میدان فلسطین با رسانه‌ها مصاحبه می‌کردند و به رژیم صهیونیستی می‌گفتند که «حریفت منم».

شور ضدصهیونیستی دانش‌آموزان در حالی همچنان ادامه داشت که به درخواست مجری برنامه، همه آن‌ها مشت‌های خود را گره کرده و حیدری‌گونه، فریاد «حیدر حیدر» سر دادند و با مداحی حماسی که پخش می‌شد، همراهی می‌کردند؛ «از مرگ چه باکیست در این راه حسینی، از مرگ نترسید که فرمود خمینی، ما را بکشید‌ای دل‌تان زارتر از پیش...».

حماسه «نسل سلیمانی» در میدان فلسطین

اجرای سرود، شعر حماسی و... از دیگر بخش‌های این تجمع پرشور بود که با استقبال دانش‌آموزان مواجه شد؛ همچنین در پایان، یکی از دانش‌آموزان به نمایندگی از دیگر دانش‌آموزان حاضر در میدان فلسطین بیانیه پایانی این تجمع را قرائت کرد؛ بیانیه‌ای که در بخشی از آن آمده بود: ««مسلمانان جهان برای پایان دادن به عمر غده سرطانی اسرائیل باید متحد شوند. رنج و درد مردم مظلوم فلسطین و خون شهدای مقاومت بدون پاسخ نمی‌ماند.

ما قدردان مجاهدت فرماندهان و سربازان جهبه مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و سوریه هستیم و با تحقق وعده حق نابودی اسرائیل، منتظران ظهور امام زمان (عج)، جشن ظهور را در بیت‌المقدس برگزار خواهند کرد. ما دانش‌آموزان ایرانی آماده نبردیم و شهادت افتخار ماست، پیروزی فلسطین از آن مسلمانان است».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار