در همایش منطقه‌ای مدیران کل استان‌های قزوین، مازندران، گلستان و گیلان عنوان شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران پایگاه بزرگ گردشگری انقلاب است

سرهنگ پاسدار سلامی گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران، پایگاه بزرگ گردشگری انقلاب و مقدمه‌ای برای زیارت بامعرفت زائران علی بن موسی الرضا (ع) است و انتظار می‌رود توسط مسئولان حمایت و پشتیبانی شود.
کد خبر: ۶۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ - 26October 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران پاپگاه بزرگ گردشگری انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در همایش منطقه‌ای مدیران کل استان‌های قزوین، مازندران، گلستان و گیلان که با حضور سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «مجید جوشقانی» معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار «عبدالله ملکی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استانهای شمالی برگزار شد، به نقش استان مازندران در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: مردم این استان امروز هم در صحنه‌های مختلف نظام میدان‌دار هستند.

وی افزود: برگزاری قریب ۲۰ درصد از یادواره‌های کشور از ویژگی‌های خوب مردم متدین و ولایتمدار، بیش از 10 هزار و ۴۰۰ شهید و ۱۷ هزار رزمنده این استان به شمار می‌آید.

این مسئول ادامه داد: ما باید با بهره گیری از این ظرفیت‌های عظیم به کار و تلاش و مجاهدت جدی در عرصه ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه بدهیم و این ارزش‌ها را به جوانان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران یکی از اولویت‌ها به شمار می‌آید، گفت: این مرکز فرهنگی پایگاه بزرگ گردشگری انقلاب است و مقدمه‌ای برای زیارت بامعرفت زائران علی بن موسی الرضا (ع) است و انتظار می‌رود مسئولان حمایت و پشتیبانی شود.

سرهنگ پاسدار «سلامی» ادامه داد: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های مهم دولتی، مصوبات سفر یاست جمهوری برای تکمیل این مرکز فرهنگی استفاده کنیم؛ رایزنی‌ها را شروع کردیم، از مصوبات سفر اول رئیس جمهوری که ۶۰ میلیارد تومان مصوب شده بود به این مرکز فرهنگی اختصاص پیدا کند تاکنون ۲۵ درصد آن اختصاص پیدا کرده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: در این راستا سازماندهی و فعال کردن مجمع خیرین دفاع مقدس را پیگیری می‌کنیم و ارکان آن را مشخص کنیم بخشی از نیازمندی‌های این مرکز را از این مجمع پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: هیأت مدیریه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران را با مسئولیت معاون عمرانی استاندار دنبال کنیم.

این مسئول با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در سفر دوم رئیس جمهوری اعتبار قابل ملاحظه‌ای برای این مرکز فرهنگی اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: سالن آمفی تئاتر از اولویتهاست و استفاده از همه ظرفیت‌های استانی برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه هدفگذاری برنامه‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد، اذعان داشت: برگزاری محافل خاطره گویی دفاع مقدس با محوریت مدارس، مساجد و ادارات در اولویت قرار دارد که با تعامل گسترده با دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیج بخش‌های گوناگون جامعه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت از اولویتهاست، افزود: یکی از هدف‌گذاری‌های ما در راهیان نور حضور حداکثری است و امسال با عزم جدی‌تر ورود پیدا خواهیم کرد.

سرهنگ پاسدار سلامی تصریح کرد: بازدید‌های گروهی قریب ۱۵ هزار دانش آموز، دانشجو و سرباز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را هدف‌گذاری کردیم که با پای کار آمدن مسئولان آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها محقق خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه هدف‌گذاری ۹۰ درصدی مراکز عالی و دانشگاه‌های استان مازندران از دیگر اولویتهاست، عنوان کرد: سازماندهی مجمع شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار