فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سردار معینی از اسطوره‌های اخلاق و اخلاص بود

سردار غلامی با بیان اینکه سردار معینی از پیشکسوتان و پایه‌گذاران پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع) و از اسطوره‌های اخلاق و اخلاص در سپاه پاسداران بود، گفت: اخلاق، اخلاص و معنویت الهی و همچنین تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و گمنامی، از ویژگی‌های شخصیتی سردار معینی بود.
کد خبر: ۶۲۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ - 27October 2023

سردار «معینی» از اسطوره‌های اخلاق و اخلاص بودسردار «نعمان غلامی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به درگذشت سردار «مهدی معینی» از پیشکسوتان و پایه‌گذاران پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع)، وی را از اسطوره‌های اخلاق و اخلاص در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: همزمان با برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع)، یاد و خاطره این بزرگ‌مرد نیز گرامی داشته شد.

سردار «غلامی» با بیان این‌که سردار «مهدی معینی» از ابتدای شکل‌گیری پادگان امام حسین (ع) که نقش بسیار بزرگی دفاع مقدس و آموزش در سپاه پاسداران داشته، از فرماندهان و مربیان این پادگان بود، گفت: سردار معینی برای برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع) زحمات زیادی کشید و قرار بود خود نیز در این مراسم حضور پیدا کند و پرچم پیشکسوتان دانشگاه را به نسل‌های جدید واگذار کند؛ اما چند روز قبل به همرزمان شهید خود پیوست.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به این‌که سردار «معینی» هم در دفاع مقدس حضور داشت و در جبهه مقاومت نیز از همرزمان سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» بود، تصریح کرد: وی در جبهه مقاومت و دفاع از حرم، مسئولیت‌های مهم و کلیدی را برعهده داشت و همچنین مدتی نیز مسئولیت معاونت آموزش بسیج بر عهده او بود و فرماندهی دانشگاه شهید مطهری و فرماندهی یگان صابرین سپاه هم از دیگر مسئولیت‌های سردار معینی بود. وی همچنین در پایه‌گذاری آموزش در بسیج نیز نقش اساسی داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار «مهدی معینی»، بیان کرد: اخلاق، اخلاص و معنویت الهی و همچنین تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و گمنامی، از ویژگی‌های شخصیتی سردار «معینی» است.

نیابت دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع) از شهدا

سردار غلامی همچنین با اشاره به برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های مهم برگزاری این مراسم، این است که پیشکسوتان پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع) که دارای یک پیشینه موفق در اداره پادگان امام حسین (ع) هستند، با مسئولان، مربیان و فرماندهان امروز این دانشگاه ارتباط برقرار کرده و تجارب ارزشمند خود را به آن‌ها منتقل می‌کنند.

سردار غلامی با بیان این‌که مجری برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، دانشجویان این دانشگاه هستند، تصریح کرد: این دانشجویان برای گرفتن درس‌هایی از پیشکسوتان پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع)، کار اجرایی یادواره را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای برگزاری سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع) صورت گرفته است، جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدا و همچنین مصاحبه با پیشکسوتان برای بهره بردن از تجارب آن‌ها را از جمله این اقدامات بیان کرد و گفت: امروز هرکدام از دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین (ع) به‌عنوان نایب یکی از شهدای این دانشگاه برای ارتباط با خانواده آن‌ها و گرفتن درس‌ها و خاطرات شهدا فعالیت می‌کنند؛ همچنین دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه افسری امام حسین (ع) کامل انجام شده و از آن‌ها برای حضور در یادواره دعوت به‌عمل آمده است.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) ادامه داد: از دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی کل انتظامی کشور نیز برای حضور در یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع) دعوت به‌عمل آمده است، تا آن‌ها هم میزبان برگزاری این یادواره باشند و قابلیت‌های نظام و امت اسلامی را برای ادامه راه شهدا، خصوصاً شهدای مظلوم فلسطین را نشان دهند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار