نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید افتخارات و عظمت‌های علمی کشور توسط دانشگاه‌ها تبیین شود/ پیشرفت‌های ما در حوزه مقاومت و امنیت معادلات منطقه را بر هم زد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: افتخارات و عظمت‌های علمی توسط دانشگاه‌ها باید تبیین کند تا بدانند که دین، علم و دانش است نه صرفا عمل به اصول و فروع آن و پیشرفت‌هایی که در حوزه مقاومت و امنیت به دست آوردیم سیاست‌های شیاطین را در غرب آسیا به هم زد، ما معادلات منطقه را بر هم زده‌ایم.
کد خبر: ۶۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 27October 2023

باید افتخارات و عظمت‌های علمی کشور توسط دانشگاه‌ها تبیین شود/ پیشرفت‌های ما در حوزه مقاومت و امنیت معادلات منطقه را بر هم زدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در پنجمین جلسه شورای هماهنگی امور دانشگاه‌ها، ضمن عرض تسلیت سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: به‌تازگی همایشی در تجلیل از مقام قلم حضرت علامه حسن زاده آملی به همت چند نهاد و ارگان از جمله علوم پزشکی مازندران در این دانشگاه داشتیم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: همایش خوبی در تجلیل از مقام شامخ آیت الله کوهستانی در دانشگاه علم و فناوری بهشهر، همچنین همایشی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، در دانشگاه آزاد اسلامی نیز برنامه‌هایی همچون تجلیل از شهید آیت الله سلیمانی و مناسبت‌های دیگر، همایش آیت الله فاضل در دانشگاه مازندران برگزار شد که تاثیرات خودش را داشت.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر ضرورت هم اندیشی و هم افزایی در مقابل معضلات دانشگاهی، گفت: هر کجا که آسیبی وارد شود آسیب و درد همه ماست، برای اینکه باید کفه سنگین روی مسائل ایجابی باشد تبیین لازم است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه گرفتاری‌های بخش دانشجویی آنقدر زیاد است که مجالی برای بخش فرهنگی باقی نمی‌گذارد، عنوان کرد: نهاد مقام معظم رهبری و کانون بسیج چنین مسئولیت‌هایی را دارند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: ما چهار میلیون نفر دانشجو داریم، تدوین فوق برنامه‌های فرهنگی با درنظر گرفتن امتیاز‌ها و مشوق‌ها لازم است، برخی از دانشجویان از نظر آگاهی مستضعف هستند.

امام جمعه ساری گفت: همه چیز با زبان سر نیست خیلی از چیز‌ها با زبان تن و رفتار است، درباره مسائلی همچون حجاب اگر فرد دغدغه‌مند باشد تاثیرگذار است، در انتخاب کسانی که می‌خواهیم مسئولیتی به آن‌ها بدهیم باید به کسانی توجه شود که ظاهر و پوشش و رفتار و حرف زدنش تبلیغ ارزش‌ها باشد.

این مسئول تاکید کرد: خیلی کار‌ها در حال انجام است و بسیاری از مسائل هم انجام نمی‌شود، تبیین افتخارات علمی در دانشگاه چقدر انجام می‌شود؟ شاید یک دهه قبل اولین ماهواره‌ای که ایران به فضا فرستاد بیش از دو ماه سوژه بحث رسانه‌های خارجی بود، اما دریغ از اینکه در دانشگاه‌ها یک همایشی برگزار شود تا دانشجو در جریان این افتخار قرار بگیرد.

وی یادآور شد: اگر افتخارات علمی بیان شود در حاشیه آن مسائل علمی ترمیم خواهد شد، مصادیق پیشرفت‌های کشور بسیار زیاد است، خود علامه حسن زاده آملی افتخارات زیادی خلق کرد؛ پیش از انقلاب در بسیاری از مباحث رتبه صفر را داشتیم، اما الان یکی از رتبه‌های برتر دنیا هستیم از این رو عظمت‌های علمی توسط دانشگاه‌ها باید تبیین کند تا بدانند که دین، علم و دانش است نه صرفا عمل به اصول و فروع آن و این‌ها افتخاراتی است که اسلام آفریده است.

آیت الله محمدی لائینی در پایان بیان کرد: پیشرفت‌هایی که در حوزه مقاومت و امنیت به دست آوردیم را ببینید، ما سیاست‌های شیاطین را در غرب آسیا به هم زدیم، معادلات منطقه را به هم زده‌ایم، اسرائیل چه بود الان به کجا رسید، روزی کشور ما نوکر همین اسرائیل آدم کش بود، خیلی از دانشجویان و اساتید از عمق جنایت‌های ضدحقوق بشری غزه باخبر نیستند در حالی که امام حسین (ع) فرمودند که دین ندارید آزاده باشید از این رو وظیفه ما تبیین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار