مجتهدزاده در یادواره 27 شهید شهرستان گلوگاه:

تاریخ جنگ را بخوانید تا عبرت بگیرید

مریم مجتهدزاده گفت: دشمنان ما هزینه گزافی صرف می‌کنند تا اسطوره بسازند در حالی که ما تاریخ هشت سال دفاع مقدس را داریم که یک ملت با دست خالی در مقابل همه ابرقدرتها می‌ایستد.
کد خبر: ۶۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴ - 17December 2015

تاریخ جنگ را بخوانید تا عبرت بگیرید

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم یادواره 27 شهید شهرستان گلوگاه از توابع بهشهر با حضور مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس در مسجد مهدی (عج) برگزار شد.

مریم مجتهدزاده در جمع زنان فعال و فریخته شهرستان گلوگاه گفت: دشمنان ما در هر دورهای پس از انقلاب به ویژه در هشت سال دفاع مقدس هر کجا که میتوانستند به بهانه قومیتها، زبان و مذهب برای ایجاد اختلاف از هیچ کوششی دریغ نمیکردند؛ به حول و قوهالهی با دلاوریها، حماسهسازیهای رزمندگان، هوشیاری ملت و رهبری خردمندانه حضرت امام نتوانستند کاری از پیش ببرند، در تمام کلمات حضرت امام دنیایی مطلب نهفته است. در یک ائتلاف نانوشته همهی دنیا برعلیه ما بودند. اسرایی که گرفته شد، از 26 ملیت بود از سودان، افریقا و ... همهی دنیا با ما جنگیدند. جوانان ما باید خاطرات مادران شهدا را جمع کنند و شرایط آن زمان را تحلیل کنند، اینها باید در تاریخ بماند، جنگ هشت ساله ما، تاریخ ساز و فرهنگ ساز بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه موج اسلامخواهی شکل گرفته در اروپا، آمریکا و در تمام جوامع مرهون پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: دشمنان  برای دفع اسلام گرایی و برای اینکه چهره ­ی نامناسب از اسلام نشان دهند داعش را بوجود آورده و پرورش دادند.

مجتهدزاده در ادامه به نقش ممتاز، برجسته و بیبدیل زن در دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: همانطور که حضرت امام و مقام معظم رهبری میفرمایند در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاعمقدس زنان پیشتاز بودند و مردان به تبع آنها وارد میدان شدند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: امروزه با توجه به پیشرفتهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصههای نظامی، دشمن یارای مقابله با کشور را ندارد لذا نوع مبارزه را تغییر داده و جنگ سخت تبدیل به جنگ نرم شده است و برای تحقق آن بودجههای گزافی هزینه میکند.

وی با استناد به تحقیقات یکی از دانشمندان ژاپنی که معتقد است شیعیان پیروز میدان هستند نه امریکاییها تصریح کرد:  بنابراین وظیفه ما است با شناسایی ترفندهای دشمن راه نفوذ آنان را که درصدد تضعیف ولایت فقیه و نابودی خانواده ها هستند را ببندیم.

مجتهدزاده در ادامه افزود: ما در یک زمان جنگ سخت داشتیم، در آن هشت سال دفاع مقدس با فداکاری شما و جانفشانی فرزندانتان ما دست متجاوزان را قطع کردیم، حضرت امام و مقام معظم رهبری میفرمایند در این جنگ زنان پیشتاز بودند، در انقلاب زنان پیشتاز بودند و مردان به تبع آنها وارد میدان شدند، سهم زنان را ممتاز، برجسته و بیبدیل میدانند، شما خواهران عزیزم که در دوران هشت سال دفاع مقدس با پشتیبانی از جنگ توانستید پیروز میدان باشید.

وی با اشاره به تکلیف امروز زنان گفت: ما در هشت سال در جنگ سخت پیروز میدان بودیم، به نظر شما ملتی که توانست دست خالی مقابل همهی ابرقدرتها بایستد؛ در این زمان که انواع و اقسام موشکها، انواع و اقسام تجهیزات نظامی را دارد؛ دشمن میآید به همان شکل به ما حمله میکند؟ آیا این عاقلانه است؟ طبیعی است که شیوهی جنگیاش را عوض میکند، جنگ سرد تبدیل به جنگ نرم میشود، جنگ نرم سخت است؛ چون دشمن به خانه شما میآید ولی شما نمیبینید، دشمن میآید در فکر شما ولی شما نمیبینید، دشمن ذائقه سازی میکند؛ آن چیزی که خودش میخواهد را بین شما رواج میدهد، افکار شما را عوض میکند. خیلی هنر میخواهد که شما اینها را بشناسید باید بدانید که چه ترفندهایی دارند که در جامعه رواج میدهند و به کار میبرند.

وی تصریح کرد: ما در جنگ سخت یک گروهی داریم به نام گروه شناسایی اطلاعات عملیات؛ عملیات را شناسایی میکردند و اطلاعات میدادند و بعد برای عملیات برنامهریزی میشد. جنگ نرم هم همینطور است. شما باید گروه شناسایی اطلاعات داشته باشید؛ باید ترفندهایشان را بشناسید از چه طریقی وارد میشوند از چه راههایی نفوذ میکنند، برنامههایشان چیست. اینجاست که ما باید راهکار شهدا را بگیریم تا بفهمیم آنها چه کردند، چگونه وارد میدان شدند و ما چگونه باید در جنگ نرم وارد میدان شویم؟ خواهران چند نمونه از ترفندهای اینها را برایتان میگویم، بقیه را از بیانات مقام معظم رهبری و از سایت رهبری بخوانید. ایشان در دنیا نظریهپرداز هستند، در جلسات نظریات ایشان را به مباحثه بگذارید. از درونش مطلب دربیارید، نقشه راه داشته باشید.

وی خاطر نشان کرد: دانشمندی بنام فرانسیس فوکویاما ایشان نظریهای ارائه دادهاند نظریه خاطره دنیا که بعدا نظرش را عوض میکند و میگوید جنگ در دنیا درمیگیرد این پیشبینی را خود استراتژیهای امریکایی دارند که میگویند در این جنگ امریکاییها نیستند که پیروز میدان میباشند، شیعیان هستند که پیروز میدانند.

وی در ادامه افزود: خانواده کانون اصلی یک جامعه است خانواده است که بچه را آزادیخواه، دیندار، متعهد بار میآورد. فیلمهایی که با مخارج گزاف ماهواره پخش میکند و مخاطبش خانوادههای ایرانی هستند. برای اینکه خیانت را عادی کنند، قبح مسائل اخلاقی ریخته می شود، آنوقت کانون خانواده از هم میپاشد. آن وقت ازدواج سفید را ترویج کنند. بچه ها را نسبت به تشکیل خانواده بی انگیزه کنند که یکی از هدفهای اساسی یک کشور است.

رییس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس در خصوص شهدای مدافعین حرم گفت: چرا باید از نظام سوریه دفاع بکنیم سوریه خط مقدم جبهه بر علیه صهیونیستهاست. وقتی وارد آنجا بشوند وارد مرزهای ما میشوند. اگر در بدترین وضع روزی پنج شهید بدهیم آن موقع باید روزی 500 شهید بدهیم. پس امروز باید قدردان اینها باشیم که دارند میروند از خانوادههایشان میگذرند، حافظ خانوادههایشان باشیم.

وی بیان کرد: در هشت سال جنگ، زنان ما بزرگترین حماسهها را خلق کردند. از فضای خانواده صیانت کردند در صحنههای اجتماعی با یک تلاش مضاعف خلا ناشی از وجود همسرانشان را پوشش دادند. ما باید اینها را نقل کنیم، اینها گنج است این گنج باید در اختیار نسل جوان ما قرار بگیرد. دشمنان ما هزینه گزافی صرف میکنند تا اسطوره بسازند در حالی که ما در تاریخ هشت سال دفاع مقدس را داریم که یک ملت با دست خالی در مقابل همه ابرقدرتها میایستد و پیروز میدان میشود این را باید جوانان بفهمند. ما تاریخ را میخوانیم که عبرت بگیریم و باید در مقابل زیادهخواهیهای مستکبرین مقاومت کنیم. بدانیم که آنها از خانه عنکبوت هم سستر هستند.

مجتهدزاده با بیان این مطلب که توطئه اصلی دشمن فروپاشی خانوادههاست، اظهار کرد: کسی مخالف تکنولوژی نیست ولی باید طریقه استفاده را آموزش بدهیم. ما از طریق اینترنت و ... میتوانیم علم بگیریم. ما برای رسالت بزرگ خلق شدهایم هم کانون خانواده را باید گرم نگه داریم. و هم در عرصههای اجتماعی و سیاسی فعال باشیم. کرامتی که اسلام برای زن قائل است هیچ مکتبی برای زن قائل نیست. مردواره کردن زن که هنر نیست. مقام معظم رهبری میفرمایند که شیرزنان ما در دفاع مقدس و انقلاب ثابت کردند که میتوان زن بود مادر بود حجاب داشت عفیف بود و با توکل به خدا و با ایمان و با صبر مردانهترین میدانها را فتح کند.این نظریه ای است که اسلام راجع به زن مسلمان دارد و زنان ما ثابت کردند که اینگونه میتوان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تمام مسیر حرکتمان به سمت تمدن نوین اسلامی است. خواهران عزیز در مبانی دین کار کنید و انسانها را آگاه کنید  و انشاءالله خداوند عالم این لیاقت را به ما بدهد. ما مدیون خون شهدا هستیم. باید قدردان شهدا باشیم. در تمام دنیا برای کشته شدگان یادبود دارند. و ما باید هر روز به یاد شهدا باشیم.

نظر شما
پربیننده ها